اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

سفیر چین: به دنبال تعمیق شراکت راهبردی همه‌جانبه با ایران هستیم

سفیر چین در ایران گفت کشورش به دنبال تعمیق مستمر شراکت راهبردی همه‌جانبه پکن و تهران بر اساس توافق سران دو کشور است.

سفیر چین: به دنبال تعمیق شراکت راهبردی همه‌جانبه با ایران هستیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «چانگ هوآ» سفیر چین در ایران در توییتی در واکنش به رشد ۳۱ درصدی صادرات ایران به چین در نیمه اول سال ۲۰۲۲، بر ارتقای همکاری دو کشور در همه حوزه‌ها تاکید کرد.

وی در این خصوص نوشت: چین مایل به همکاری با ایران برای ارتقای همکاری‌های عملگرایانه بین دو کشور در زمینه‌های مختلف و تعمیق مستمر مشارکت راهبردی همه‌جانبه چین و ایران بر اساس توافق مهم سران دو کشور است.

تازه‌‌ترین آمار منتشر شده توسط اداره کل گمرک جمهوری خلق چین حاکی از آن است که مبادلات تجاری چین و ایران با ۲۳ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به ۸ میلیارد و ۲۶۳ میلیون دلار رسیده است.

پیش‌تر «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به هماهنگی‌های خوب بین ایران و چین در موضوعات مختلف و پیشرفت‌های حاصله در راستای منافع دو کشور گفت که «در دولت سیزدهم با شتاب بیشتر روابط دو کشور روبرو هستیم».

سند برنامه همکاری جامع جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین موسوم به برنامه ۲۵ ساله هفتم فروردین ماه ۱۴۰۰ در تهران به امضای محمدجواد ظریف وزیر خارجه سابق ایران و «وانگ یی» همتای چینی وی رسید و بعد از سفر دی ماه سال گذشته حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به چین اجرایی شد.

به گزارش فارس، آنگونه که بعد از امضای این سند اعلام شد سند مذکور در راستای صلح، ثبات و توسعه منطقه‌ای و بین‌المللی تدوین شده و در مخالفت با هیچ طرف ثالثی و یا برای مداخله در امور هیچ کشوری نیست. این سند نقشه راه برای همکاری‌های جامع دو کشور ایران و چین است. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول