اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

تشدید برخورد با تخلفات اضافه تناژ ناوگان کالا در خراسان‌شمالی/ افزایش ۱۹ درصدی کشف تخلفات

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌شمالی از تشدید برخورد با تخلفات اضافه تناژ ناوگان کالا در استان خبر داد.

تشدید برخورد با تخلفات اضافه تناژ ناوگان کالا در خراسان‌شمالی/ افزایش ۱۹ درصدی کشف تخلفات

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز سعید سبحانی، معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: کشف تخلفات اضافه تناژ جابجایی کالا در محورهای مواصلاتی خراسان‌شمالی طی ۴ ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد افزایش یافته همچنین در این مدت ۱۹۹ مورد تخلف اضافه تناژ با ۲۹۸ تن اضافه تناژ کالا احصا شده است.

وی با بیان این که طی این مدت بیشترین اضافه تناژ بار در پاسگاه بجنورد به ثبت رسیده است، گفت: گشت‌های تخلفات اضافه تناژ با جدیت در حال رصد جابجایی کالا توسط ناوگان باری استان هستند زیرا تردد کامیون‌های حامل اضافه بار، موجب تخریب و آسیب دیدن راه‌ها و ابنیه فنی می‌شود.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی با اشاره به صدور ۲۹۵ فقره پروانه عبور بار ترافیکی در این مدت، افزود: برای حفظ و نگهداری از راه‌ها و ابنیه فنی مسیرها و به‌ منظور تامین ایمنی تردد و جلوگیری از اختلال در تردد وسائل نقلیه، مشخصات بارهایی که به حمل شدن نیاز دارد باید از نظر ابعاد و وزن منطبق با مقادیر تعریف شده در مقررات حمل و نقل بار در راه‌ها باشد.

وی ادامه داد: در صورتی که رانندگان باری دارای محموله‌هایی با مشخصات خارج از مقادیر تعریف شده در مقررات حمل‌ونقل بار باشند باید پروانه عبور بار ترافیکی را از این اداره‌کل دریافت کنند که ساعت، مسیر مجاز و نیاز به خودروی اسکورت از جمله مواردی است که در پروانه ترافیکی قید می‌شود و راننده موظف است آن‌ها را رعایت کند.

سبحانی با اشاره به فعال بودن ۴ باسکول ثابت در بجنورد، شیروان، چمن بید و راز، خاطرنشان کرد: اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همچنین در قالب گشت‌های کنترل و نظارت بر تردد ناوگان حمل‌ونقل به طور ویژه بر رعایت مقررات حمل‌ونقل مواد خطرناک نظارت می‌کند و یکی از مهمترین عوامل تشدید تخریب در راه‌های استان، حمل اضافه بار است که طبق قانون مربوطه خسارت وارده به راه از ناوگان متخلف دریافت و مراتب در کمیسیون رسیدگی به تخلفات رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول