اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

جهاد تبیین از مهمترین اهداف برگزاری کنگره‌های شهدا است

فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) استان قم با بیان اینکه جهاد تبیین از مهمترین اهداف برگزاری کنگره‌های شهدا است گفت: کنگره شهدای استان مرکزی در تحقق این مهم با برگزاری فعالیت‌های مختلف و خصوصاً نهضت تولید محتوا پیشگام است.

جهاد تبیین از مهمترین اهداف برگزاری کنگره‌های شهدا است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا موحد صبح امروز در بازدید از  بخش‌های مختلف اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های استان مرکزی در راستای بهره‌گیری از تجربیات کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان اظهار کرد: کنگره شهدای استان مرکزی از زمان شروع تا امروز موفقیت‌ها و دستاوردهای بسیاری در بخش‌های مختلف کسب کرده و همچون الگویی موفق در کشور می‌درخشد و قطعاً این‌ها به برکت خون مطهر شهدا و دعای خیر خانواده ایثارگران است.

وی افزود: یکی از مهمترین ویژگی‌های کنگره شهدای استان مرکزی مردمی بودن آن است که بسیاری از دستاوردها حاصل حضور و مشارکت مردم و خصوصاً جوانان می‌باشد و تشکیل ساختار و سازمان کنگره که محوریت آن پیشکسوتان و جوانان هستند چشم‌انداز خوبی برای ادامه مسیر مشخص کرده است.

فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) استان قم بیان کرد: تلاش‌های میدانی و هم‌افزایی و مشارکت مسئولین استانی موجب موفقیت کنگره شهدای استان مرکزی در کشور شد و خوشبختانه فعالیت‌های امروز کنگره این استان در گام دوم اثربخش و با شتاب در حال انجام است و جای تقدیر دارد.

موحد اضافه کرد: جهاد تبیین از مهمترین اهداف برگزاری کنگره‌های شهدا است که کنگره شهدای استان مرکزی در تحقق این مهم با برگزاری فعالیت‌های مختلف و خصوصاً نهضت تولید محتوا پیشگام است.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) استان قم تأکید کرد: جهاد تبیین در حوزه دفاع مقدس یک مأموریت مهم برای نیروهای مسلح و ادارات حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است و در جهاد تبیین نسل جوان جامعه باید از افتخارات و حماسه‌های هویت‌ساز انقلاب به خوبی آشنا شود و بتواند از آنها الگوگیری کند.

موحد با اشاره به اینکه استفاده از خلاقیت و خصوصاً بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی و زبان هنر در دفاع مقدس برای سنین مختلف خصوصاً کودکان و نوجوانان یک ضرورت مهم است، گفت: زبان هنر اثرگذاری زیادی برای نسل جدید جامعه دارد که باید برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: تا برگزاری کنگره شهدای استان قم بیش از چهار ماه زمان باقی است که در طی این مدت با استان مرکزی نشست‌هایی تخصصی برای بهره‌گیری از تجربیات ارزشمند آنها در دستور کار داریم.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) استان قم خاطرنشان کرد: موزه‌های دفاع مقدس یکی از مهمترین بستر برای تحقق جهاد تبیین است و لذا تکمیل آنها و تبدیل کردن موزه‌ها به پاتوق جوانان و نوجوانان یک ضرورت مهم است و خوشبختانه استان مرکزی پیشرفت خوبی در تکمیل موزه دارد و امروز بازدید دانشجویان از این مرکز فرهنگی نشان از زنده بودن فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان دارد.

هم‌افزایی استان‌های قم و مرکزی برای تدوین نقش لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب(ع) در دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم نیز در این بازدید گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های بنیاد حفظ آثار جمع‌آوری اسناد در حوزه دفاع مقدس است؛ سامانه جامع اسناد دفاع مقدس در حال راه‌اندازی است.

حجت‌الاسلام علی لقمانپور با بیان اینکه این اقدام گامی مؤثر برای بهره‌برداری از اسناد در فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی در حوزه دفاع مقدس است اظهار کرد: قطعاً برکات فراوانی برای الگوگرفتن از فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس برای نسل جوان دارد.

وی افزود: خوشبختانه امروز با تعاملی که در نیروهای مسلح و خصوصاً سپاه با بنیاد حفظ آثار وجود دارد روند فعالیت‌های تبیینی و ترویجی در حوزه ایثار و شهادت مطلوب است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم ادامه داد: جبهه سازی یکی از مهمترین مطالبات مقام معظم رهبری است و این مسئله باید در راهیان نور، تربیت راویان برجسته و بهره‌گیری از ظرفیت‌های پیشکسوتان محقق شود.

لقمانپور تأکید کرد: امروز در حوزه دفاع مقدس برای رسیدن به اهداف نیازمند نگاه انقلابی و جهادی داریم و جهاد تبیین در حوزه دفاع مقدس با نگاه جهادی و انقلابی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه جلوگیری از تحریف و فراموشی فرهنگ دفاع مقدس یک مطالبه و رسالت مهم است، گفت: در این راستا تکمیل موزه‌ها، برگزاری کنگره‌های شهدا، فعالیت‌های تبیینی و راهیان نور هدف‌گذاری شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم افزود: با توجه به اینکه دفاع مقدس گنجینه از معارف ناب در آن نهفته تهیه دانشنامه استانی دفاع مقدس برای بهره‌گیری از این فرهنگ ارزشی بسیار می‌تواند راهگشا باشد و خوشبختانه استان مرکزی در تهیه دانشنامه پیشگام است.

لقمانپور ادامه داد: تبیین و تدوین نقش لشکر ۱۷ علی بن ابی‌طالب(ع) در دفاع مقدس نیازمند هم‌افزایی و مشارکت استان‌های قم و مرکزی است.

وی بیان کرد: لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب(ع) حماسه‌ها و افتخارات بزرگی در دفاع مقدس خلق کرده که باید برای نسل جوان به خوبی تبیین شود و آیندگان بتوانند از گنجینه این تجربیات به خوبی بهره بگیرند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان مرکزی در برگزاری کنگره شهدا الگوهای موفقی به سطح کشور ارائه کرد و امروز تجربیات ارزشمندی در برگزاری کنگره و فعالیت‌های تبیینی و ترویجی در ذیل کنگره دارد و امروز استان قم آمادگی بهره‌گیری از تجربیات استان مرکزی است.

جمع‌آوری ۷۵۰ مدخل در دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی

غلامرضا کریمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی نیز گفت: کنگره شهدای استان مرکزی از سال ۹۲ اقدامات اجرایی آن شروع شد که رویکردهای خدماتی، اجتماعی، محرومیت‌زدایی، فرهنگی، علمی و پژوهشی، هنری، عمرانی مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: ۲۵ کمیته و ۱۶ کارگروه تخصصی با حضور اقشار و دستگاه‌های مختلف استان در ستاد کنگره تشکیل شد و با توجه به اینکه یکی از تأکیدات مهم مقام معظم رهبری ادامه راه بود گام دوم کنگره بعد از اجلاسیه اصلی با قوت مد نظر بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب در راستای کنگره شهدای استان مرکزی در حوزه‌های نقش امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در دفاع مقدس، بانوان، کودک و نوجوان، نقش استان در دفاع مقدس، سیره و فرهنگ‌نامه شهدا و سایر موضوعات مرتبط به چاپ رسید.

کریمی ادامه داد: استان مرکزی ۶۰ مأموریت مهم در دفاع مقدس انجام داده که در راستای تبیین این نقش مهم برنامه‌های مختلفی همچون اردوهای شهید ایزدپناه برای ۶۰ هزار دانشجو در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: تکمیل موزه دفاع مقدس استان از اهداف مهم کنگره شهدای استان مرکزی در حوزه اقدامات عمرانی و زیرساختی است که به پیشرفت قابل توجهی رسیده و امروز بازدید برای دانشجویان و سایر اقشار مردم در این مرکز فرهنگی فراهم شده و تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر از موزه دفاع مقدس بازدید کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: در راستای تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی تاکنون ۷۵۰ مدخل در حوزه‌های شهدا و اشخاص، فرهنگی، اجتماعی، نظامی و جغرافیا جمع‌آوری شده و همچنین ۲۵۰ مقاله علمی نیز تهیه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری مجدداً اجلاسیه های دوم ذیل کنگره شهدای استان مرکزی آغازشده و اولین اجلاسیه تحت عنوان اجلاسیه ۱۱۰ شهید روحانی و طلبه استان برگزار شد و پس از آن اجلاسیه سنگرسازان بی‌سنگر در حال برگزاری است و با توجه به اینکه شهر اراک در پنجم مردادماه حماسه‌های زیادی خلق کرده یادواره شهدای شهر اراک با محوریت ۲۷۰ شهید برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول