اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

زنجان مشکلی در تامین خون ندارد/احتمال نوبت‌دهی داوطلبان اهدای خون در عاشورا

مدیرکل انتقال خون استان زنجان با بیان اینکه زنجان در حال حاضر مشکلی در تامین خون مورد نیاز ندارد، گفت: انتظار ما همراهی بیشتر اهداکنندگان خون برای جلوگیری از کاهش ذخایر استان و رفع این نیاز در شبکه ملی خون‌رسانی است.

زنجان مشکلی در تامین خون ندارد/احتمال نوبت‌دهی داوطلبان اهدای خون در عاشورا

سیامک اسدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با بیان اینکه در حال حاضر انتقال خون زنجان مشکلی در تامین خون و فرآورده‌های مورد نیاز ندارد، اظهار کرد: استان زنجان در شبکه ملی خون‌رسانی هم فعال است.

مدیر کل انتقال خون استان زنجان با تاکید بر اینکه در شبکه ملی خون‌رسانی نیازهای استان‌های دیگر به این ماده حیاتی احصا و رفع می‌شود، افزود: انتظار ما از همشهریان و هم استانی‌ها مراجعه برای اهدای خون برای رفع نیازها و جلوگیری از کاهش ذخایر استان است.

وی با ابراز  امیدواری برای فراموش نشدن بیماران نیازمند در این مقطع حساس گفت: با توجه به شرایط موجود از جمله شیوع ویروس کرونا که بالارونده هم هست انتظار همکاری بیشتری را از مردم برای اهدای خون داریم.

 اسدی به در پیش بودن ایام محرم اشاره و تصریح کرد: اهدای مستمر و برنامه‌ریزی شده مهمترین راهکار حل مشکل بیماران نیازمند به خون است از این رو احتمال نوبت‌دهی برای مراجعان اهدای خون در ایام عاشورا و تاسوعا وجود دارد.

مدیرکل انتقال خون استان زنجان با تاکید بر اینکه  از خون‌های اهدایی همشهریان فرآورده‌های متعددی تولید می‌شود که هر یک از این فرآورده‌ها کاربردهای درمانی ویژه ای دارد به طوری که یک واحد خون کامل ممکن است باعث نجات جان سه نفر شود، ادامه داد: مدت زمان نگهداری اغلب این فرآورده‌ها کوتاه مدت است از این رو اهدا کنندگان باید به این اصل مهم توجه کرده و به صورت مستمر مراجعه کنند.

وی با یادآوری اینکه استان زنجان در حال حاضر مشکلی در تامین خون مورد نیاز ندارد، خاطرنشان کرد: انتظار ما همراهی بیشتر اهداکنندگان خون برای جلوگیری از کاهش ذخایر استان و رفع این نیاز در شبکه ملی خون‌رسانی است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول