اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

هلاکت 6 شرور بین‌المللی درس عبرتی برای مخلال امنیت و آرامش/کرمانی‌ها فردا با شهید «برزگرپور» خداحافظی می‌کنند

رئیس کل دادگستری کرمان با اشاره به عملیات افتخارآفرین و موفقیت‌آمیز پلیس کرمان در هلاکت 6 شرور گفت: تمام گروه‌های شرارت و قاچاق تحت رصد نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی قرار دارند و کوچکترین اقدام با برخورد قاطع نیروی عمل‌کننده روبرو است و درس عبرتی برای کسانی است که تلاش می‌کنند که امنیت مردم را با اخلال مواجه کنند.

هلاکت 6 شرور بین‌المللی درس عبرتی برای مخلال امنیت و آرامش/کرمانی‌ها فردا با شهید «برزگرپور» خداحافظی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، شب گذشته ماموران پلیس با سوداگران درگیر شدند که طی این درگیری 6 شرور بین‌المللی به هلاکت رسیدند و سرهنگ دوم علی برزگرپور به شهادت رسید.

در همین حال ظهر امروز استاندار، رئیس کل دادگستری، دادستان و فرماندهان ارشد انتظامی استان کرمان از کشفیات حاصل از درگیری شب گذشته ماموران پلیس با سوداگران در محل پلیس مبارزه با مواد مخدر بازدید کردند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در جمع خبرنگاران از تلاش‌های نیروی انتظامی در مبارزه با مواد مخدر قدردانی کرد و اظهار داشت: اشرافیت اطلاعاتی بسیار خوبی بر گروه‌ها و قاچاقچیان مواد مخدر در شرق و جنوب کشور به ویژه در استان کرمان وجود دارد.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی بیان کرد: اقدامات سربازان جان برکف نیروی انتظامی در راستای مبارزه با اشرار و قاچاقچیان جای تقدیر دارد و در این زمینه توفیقات بسیار خوبی حاصل شده است.

وی تصریح کرد: در درگیری اخیر شش نفر از اشرار بین‌المللی به هلاکت رسیده‌اند و مقادیر زیادی سلاح و مهمات نیز کشف شده است و هماهنگی و همکاری بسیار خوبی بین دستگاه قضایی و نیروهای عمل‌کننده در مسیر مبارزه با مواد مخدر برقرار است.

حمیدی تصریح کرد: این عملیات افتخارآفرین و موفقیت‌آمیز نشان می‌دهد تمام گروه‌های شرارت و قاچاق تحت رصد نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی قرار دارند و کوچکترین اقدام در راستای ایجاد اخلال از امنیت و آرامش مردم با برخورد قاطع نیروی عمل‌کننده روبرو است و درس عبرتی برای کسانی است که تلاش می‌کنند که امنیت مردم را با اخلال مواجه کنند.

مردم قدردان تلاش ناجا در برخورد با قاچاقچیان باشند

استاندار کرمان نیز با قدردانی از اقدامات و مجاهدت‌های نیروی انتظامی در مبارزه با اشرار و قاچاقچیان اظهار کرد: نیروی انتظامی با تمام توان در شرایط دشوار کنونی، قاطعانه در راستای تامین امین مردم تلاش می‌کند.

محمد مهدی فداکار با اشاره به اینکه اعضای 6 نفره که در درگیری شب گذشته ماموران پلیس با سوداگران مرگ که به هلاکت رسیدند از اعضای باندهای شرارت بودند که شرارت‌های متعددی را در استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و سایر نقاط کشور داشته‌اند، یادآور شد: در این درگیری همه اشرار حاضر در صحنه به هلاکت رسیده‌اند و مقادیر زیادی مواد مخدر، سلاح، مهمات و تجهیزات از آنها کشف شده است.

وی در زمینه تامین نیازهای نیروی انتظامی استان کرمان قول مساعد داد و ادامه داد: مردم باید قدردان تلاش‌های نیروی انتظامی در راستای مبارزه با مواد مخدر و تامین امنیت جامعه باشند.

آیین تشییع شهید فردا برگزار می‌شود 

در همین حال فرمانده انتظامی استان کرمان در جمع خبرنگاران با اشاره به درگیری شب گذشته ماموران پلیس با سوداگران مرگ که منجر به هلاکت 6 شرور مسلح شد، اظهار داشت: طی این درگیری سرهنگ دوم "علی برزگرپور" به درجه رفیع شهادت رسید.

سردار عبدالرضا ناظری ادامه داد: شامگاه دوشنبه سوم مرداد ماه ماموران تیم گشت پایگاه شهید "خواجویی" بهرامجرد از توابع کرمان هنگام پایش خودروهای عبوری در حوزه استحفاظی به دو دستگاه خودروی سواری و وانت مشکوک و دستور ایست دادند که هر دو خودرو با افزایش سرعت از محل متواری شدند و بلافاصله ماموران اقدام به تعقیب آنها کردند.

وی ابراز داشت: طی عملیات تعقیب و مراقبت ماموران با توقیف خودروی وانت، 697 کیلو موادمخدر شامل 508 کیلو و 500 گرم تریاک و 188 کیلو و 410 گرم حشیش کشف و یک قاچاقچی را دستگیر کردند.

ناظری اظهار کرد: در ادامه و در پی اعزام تیم کمکی از پلیس مرکز استان کرمان به محل درگیری، سرنشینان خودروی پژو پارس اشرار اقدام به تیراندازی به سمت ماموران پلیس کردند که در مواجهه با آتش سنگین ماموران، عرصه را بر خود تنگ دیده و به سمت محور کرمان – بم متواری شدند.

وی با یادآوری سابقه شرارت و ناامنی این اشرار در منطقه جنوب شرق کشور تصریح کرد: ماموران جان بر کف پلیس کرمان تمام توان خود برای دستگیری این اشرار به کار گرفتند و در نهایت با تعقیب و مراقبت و آتش پرحجم ماموران در محور کرمان- بم حوالی سه راهی راین، 6 شرور به هلاکت رسیدند.

ناظری بیان داشت: این اشرار همچنین سابقه شرارت و ناامنی، گروگانگیری و حمل مسلحانه مواد مخدر را داشته‌اند و طی این عملیات علاوه بر مواد مخدر کشف شده، 3 قبضه سلاح کلاشینکف، 17 قبضه خشاب و مقادیر زیادی فشنگ جنگی کشف شد.

وی افزود: سایر اعضای این باند در دیگر استان‌های کشور نیز تحت رصد اطلاعاتی پلیس قرار دارند و به‌زودی با آنها برخورد قانونی صورت می‌گیرد و با متعرضان به ماموران در محل وقوع جرم برخورد خواهد شد و در این زمینه قوانین بازدارنده‌ای نیاز است که از سوی نهادهای مربوطه تصویب و اجرایی خواهد شد.

ناظری با اشاره به نقش محوری استان کرمان در مبارزه با قاچاق مواد مخدر و جلوگیری از ورود این مواد به استان‌های مرکزی و سایر نقاط دنیا از کشف حدود 28 تن مواد مخدر در استان کرمان طی سال جاری خبر داد.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود بیان داشت: در این عملیات همچنین پنج نفر از همرزمان مجاهد پلیس مجروح و سرهنگ دوم علی برزگرپور به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

فرمانده انتظامی استان ضمن تبریک و تسلیت شهادت این شهید گرانقدر به پیشگاه مقدس حضرت ولیعصر (عج) و خانواده داغدار وی خاطرنشان کرد: شرایط عمومی همرزمان مصدوم بستری در بیمارستان مساعد است.

ناظری خاطرنشان کرد: آیین تشییع شهید علی برزگرپور فردا پنجم مردادماه ساعت 8 صبح از حسینیه ثارالله آغاز شده و تا گلزار شهدای کرمان و در جوار مزار سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/80019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول