اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

ملاک رسیدگی به اختلافات موجر و مستاجر سامانه «املاک و اسکان» است

ملاک رسیدگی اختلافات اجاره بهاء بین موجر و مستاجر در توسعه حل اختلاف ، داوری و یا مراجع قضایی، اطلاعات ثبت شده در سامانه و دریافت کد رهگیری املاک و اسکان است.

ملاک رسیدگی به اختلافات موجر و مستاجر سامانه «املاک و اسکان» است

 به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رئیس کل دادگستری فارس امروز در نشست شورای سیاستگذاری توسعه حل اختلاف و داوری استان  فارس با اشاره به افزایش قابل توجه رشد اجاره بهاء در سال جاری و همچنین بازگشت پیک جدید کرونا  افزود: برابر مصوبه سران سه قوه،  کلیه قراردادهای اجاره واحدهای مسکونی در سال جاری در کلان شهرها و شهرهای بزرگ  25 درصد  و سایر نقاط شهری صرفا 20درصد افزایش می یابد و مطابق دستورالعمل ابلاغی به مدت یک سال تمدید می شود. 

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با اعلام این که توافق مالک و مستاجر با نرخ های کمتر از موارد اعلامی بلامانع است اظهار داشت : ملاک رسیدگی اختلافات اجاره بین موجر و مستاجر در توسعه حل اختلاف ، داوری و  سایر مراجع قضایی، اطلاعات ثبت شده در سامانه و دریافت کد رهگیری املاک و اسکان است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با بیان اینکه قانون در این خصوص به صراحت موارد استثناء را مشخص کرده  است تصریح کرد: در این راستا شعب ویژه ای جهت رسیدگی سریع و دقیق به اعتراضات تخلیه منزل  در شوراهای حل اختلاف و دادگاه ها در نظر شده است . 

در ادامه نشست شورای سیاستگذاری توسعه حل اختلاف و داوری استان فارس حجت الاسلام والمسلمین توانی رئیس توسعه حل اختلاف استان به ارائه گزارش عملکرد شعب شوراهای حل اختلاف استان پرداخت و افزود:  همه تلاش قضات و اعضا و کارکنان توسعه حل اختلاف بر این است که پرونده های ارجاعی را با اتخاذ تدابیر و راهکارهای مناسب با رضایت طرفین مختومه کنند .

وی افزود: آمار و عملکرد مصالحه پرونده های استان مطلوب است و در برخی موارد نیاز به تلاش بیشتر قضات و اعضای توسعه حل اختلاف استان دارد که امیدواریم  این امر در ماه های آینده سرعت بیشتری یابد. 

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول