اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

فارس من| مشکلات اراضی منطقه ولی‌آباد اراک در دست پیگیری است

معاون معماری و شهرسازی شهرداری اراک از پیگیری برای رفع مشکلات اراضی منطقه ولی‌آباد خبر داد .

فارس من| مشکلات اراضی منطقه ولی‌آباد اراک در دست پیگیری است

خبرگزاری فارس ـ‌ اراک؛ بیش از سه دهه از چالش و مشکلات اهالی مناطق ولی آباد و صالح‌آباد اراک می‌گذرد و همچنان ساکنین این مناطق با چالش‌هایی متعددی در حوزه شهری مواجه هستند.

در دهه ۷۰ بود که با مطرح شدن دولتی بودن اراضی ولی‌آباد و صالح‌آباد و تحت تملک شهرداری بودن این اراضی، ساخت و سازهایی که به واسطه فروش زمین‌های این اراضی توسط عده‌ای سودجو صورت گرفته بود، غیرمجاز اعلام شد.

خارج از محدوده شهر بودن اراضی ولی آباد و صالح آباد و غیرقانونی بودن خدمات رسانی به این مناطق از یک سو و اعلام غیرمجاز بودن خرید و فروش زمین و ساخت و ساز در این مناطق، چالش‌هایی عدیده‌ای را برای ساکنین آن رقم زده که هنوز با گذشت بیش از سه دهه این مشکلات برطرف نشده است و مردم همچنان سر درگم هستند.

 تشکیل ستادی برای تعیین تکلیف اراضی ولی‌آباد و صالح آباد اراک 

آذرماه سال ۱۴۰۰ بود که رئیس شورای شهر اراک طی خبری از پیگیری تشکیل ستادی برای تعیین تکلیف اراضی ولی‌آباد و صالح آباد اراک با هدف رفع مشکلات اهالی این مناطق خبر داد.

سیدوحیدمیرنظامی با بیان اینکه این ستاد با عضویت نمایندگانی از شهرداری و شورای شهر، دادستانی، اداره کل راه و شهرسازی و دفتر فنی استانداری در دستور کار قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: شورای ششم با اولویت قرار دادن رویکرد محله محور و مردمی بودن، پرونده تعیین تکلیف اراضی ولی آباد و صالح آباد را در کمیسیون تخصصی بارها مورد بررسی قرار داده و در صحن علنی شورا برای تصمیم نهایی نتیجه این کمیسیون برای اراضی مورد بررسی قرار گرفت که مقرر شد ستاد تعیین تکلیف اراضی ولی آباد و صالح آباد  تشکیل و در این ستاد برای این اراضی تصمیم گیری نهایی شود.

تعیین تکلیف اراضی ولی ‌آباد مهم‌ترین مطالبه مردم از رئیس جمهور

در آستانه سفر رئیس جمهور به استان مرکزی و برپایی میزهای خدمت در سطح شهر، یکی از مطالباتی که به شدت از سوی مردم مطرح شد، تعیین تکلیف این اراضی بود،به طوری که دامنه وسیع این مطالبات موجب شد در دیدار رئیس جمهور با اقشار مختلف مردم، نصب پلاکاردهایی با این عنوان، توجه رئیس جمهور را به خود جلب کرده و آیت‌الله رئیسی در اشاره‌ای ضمنی به آن خواهان رسیدگی جدی به این درخواست مردمی شد.

 

مشخص کردن پلاک‌ها برای انجام اقدامات بعدی از سوی شهرداری 

روز گذشته معاون معماری و شهرسازی شهرداری اراک طی خبری از پیگیری برای رفع مشکلات اراضی منطقه ولی‌آباد این کلان‌شهر خبر داد و گفت: شهرداری از اواخر سال گذشته کارگروهی را جهت رسیدگی به وضعیت اراضی مذکور تشکیل داده و موضوع در دست اقدام است.

 وحید ایرجی افزود: بر اساس طرح جامع، به تازگی بخشی از زمین‌های منطقه ولی‌آباد به محدوده شهری الحاق شده است که در حال حاضر مجوز ساخت‌ و ساز ندارد و صدور مجوز مشروط به تهیه طرح تفصیلی است که در آن ضوابط ساخت‌وساز و انواع کاربری در این ناحیه مشخص خواهد شد.

 معاون معماری و شهرسازی شهرداری اراک با بیان اینکه در قسمتی از زمین‌های این منطقه که همچنان خارج از محدوده شهری قرار دارد، امکان هیچ گونه خدمات‌دهی و صدور مجوز وجود نخواهد داشت،گفت: کارگروهی برای تعیین تکلیف آن قسمت از اراضی در منطقه ولی‌آباد که در گذشته در تملک شهرداری قرار گرفته بود، در شهرداری و عکس‌های هوایی تهیه شده است و در حال تبدیل این عکس‌ها به نقشه برای جانمایی و مشخص کردن پلاک‌ها برای انجام اقدامات بعدی هستیم.

«اراضی منطقه ولی‌آباد اراک تعیین تکلیف شود» یکی از سوژه‌هایی است که در سامانه فارس من ثبت شده است.  

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول