اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

صابرین نیوز: پهپاد ترکیه در عراق ساقط شد

یک فروند پهپاد ارتش ترکیه در استان دهوک واقع در شمال عراق ساقط شد.

صابرین نیوز: پهپاد ترکیه در عراق ساقط شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کانال خبری صابرین نیوز امروز (دوشنبه) از انهدام یک فروند پهپاد ارتش ترکیه در کوههای شمال عراق واقع در استان دهوک خبر داد.

هنوز مشخص نیست که چه گروه یا افرادی این پهپاد را ساقط کرده‌اند. ترکیه به طور عمده از پهپادها برای هدف قرار دادن عناصر پ.ک.ک در کوههای قندیل و سنجار بهره می‌برد.

شب گذشته نیز پایگاه «زلیکان» ترکیه در استان نینوی با راکت‌های 122 میلیمتری هدف قرار گرفت و پس از آن گروهی موسوم به «سرایا اولیاء الدم» این حمله را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای گفت: «این حمله در راستای انتقامگیری از خون شهیدانمان، تکرار حملات مجرمانه ترکیه، تداوم بمباران خاک عراق و ترساندن زنان و کودکان است».

فضای شمال عراق پس از حمله توپخانه‌ای چهارشنبه هفته گذشته و کشته و زخمی شدن ۳۲ غیرنظامی بسیار ملتهب شده و گروههای عراقی خواستار انتقام از ترکیه به دلیل حمله مذکور شده‌اند. هرچند ترکیه این حمله به گروهک پ.ک.ک نسبت می‌دهد، اما دولت عراق ارتش ترکیه را عامل حمله معرفی کرده است.

پس از حمله توپخانه‌ای روز چهارشنبه بسیاری از گروههای سیاسی و مردمی خواستار عکس‌العمل شدید بغداد شده‌اند. عبدالامیر رشید یارلله رئیس ستاد مشترک ارتش عراق نیز  شامگاه دیروز یکشنبه (دوم مرداد) گفت که نیروهای ارتش و پیشمرگه ارتش ترکیه را مجبور به خروج از خاک عراق خواهند کرد و کنترل مناطق مرزی را به دست خواهند گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول