اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تبریک رئیس جمهور ترکمنستان به رئیس جمهور منتخب هند

رئیس جمهور ترکمنستان، انتصاب «دروپادی مورمو» را به عنوان رئیس جمهور منتخب هند تبریک گفت.

تبریک رئیس جمهور ترکمنستان به رئیس جمهور منتخب هند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «سردار بردی محمداف»، رئیس جمهور ترکمنستان، انتصاب «دروپادی مورمو» را به عنوان رئیس جمهور منتخب هند تبریک گفت.

بردی محمداف در پیام خود با ابراز خرسندی از روابط دوستانه و متقابل بین ترکمنستان و هند، نسبت به توسعه بیشتر همکاری‌های دوجانبه ابراز اطمینان کرد. 

وی با استفاده از این فرصت برای رئیس جمهور منتخب هند، آرزوی سلامتی، شادی و موفقیت در راستای شکوفایی کشورش کرد. 

خاطر نشان می‌شود که انتخابات ریاست جمهوری هند در 18 جولای برگزار شد. در 21 جولای، پس از نتایج شمارش آرا، مورمو به عنوان پانزدهمین رئیس جمهور  با اخذ 64 درصد  آرا در مقابل رقیب خود «یاشوانت سینها» انتخاب شد.

دراپادی مورمو، 64 ساله، با تبدیل شدن به اولین نماینده قبایل به اصطلاح فهرست شده و دومین زن پس از «پراتیبا پاتیل»  (2007-2012) این پست را به دست آورد و تاریخ ساز شد.

همچنین رئیس جمهور ترکمنستان با ارسال پیامی تولد 65 سالگی «شوکت میرضیایف» همتای ازبکستانی خود تبریک گفت.

وی ترکمنستان در پیام خود خاطرنشان کرد که ازبکستان نقش مهمی در حل مشکلات مهم زمان ما ایفا و روابط باز و سازنده با بسیاری از کشورها را حفظ می‌کند.

بردی محمداف تاکید کرد: ترکمنستان و ازبکستان روابط پویا و موثری بر اساس اصول حسن همجواری، احترام و حمایت متقابل برقرار کرده‌اند.

 رئیس جمهور ترکمنستان با ابراز اطمینان از توسعه و تحکیم روابط سنتی برادرانه دو کشور به نفع مردم، برای رئیس جمهور ازبکستان سلامتی، شادی و موفقیت را آرزو کرد.

به همین مناسبت « قربانقلی بردی محمداف» رئیس مجلس اعلای ترکمنستان نیز روز یکشنبه با رئیس جمهور ازبکستان تلفنی گفت و گو کرد.

رئیس خلق مصلحتی با تبریک و قدردانی از سطح به دست آمده روابط بین دولتی، توجه ویژه و سهم شخصی رئیس ازبکستان در تقویت آنها را یادآور شد.

 در این گفت و گو خاطرنشان شد که امروز روابط تجاری، اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه ترکمنستان و ازبکستان به صورت پویا در حال توسعه است و با تشدید شدن ارتباطات بین پارلمانی این پویایی رشد بیشتر نیز خواهد داشت.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول