اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

صدور بالاترین سطح هشدار هواشناسی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان از تقویت بارش‌های مونسون در نیمه جنوبی و غرب استان و وقوع بارش‌های سنگین در مدت زمانی کوتاه خبر داد.

صدور بالاترین سطح هشدار هواشناسی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان، محسن حیدری با اشاره به صدور هشدار سطح قرمز این اداره کل گفت: شدت فعالیت این سامانه از بعدازظهر دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ تا روز چهارشنبه ۵ مردادماه است اما فعالیت آن تا پایان هفته نیز ادامه خواهد داشت.

وی شهرهای ایرانشهر، بمپور، چابهار، دشتیاری، دلگان، راسک، زرآباد، سراوان، سرباز، سیب و سوران، فنوج، قصرقند، کنارک، گلشن، لاشار، مهرستان، نیک شهر،خاش و ارتفاعات تفتان را مناطق تحت اثر این سامانه عنوان کرد و افزود: در این مدت زمان آبگرفتگی گسترده معابر شهری و روستایی را شاهد خواهیم بود.

این مقام مسئول همچنین از احتمال آبگرفتگی منازل خبر داد و بیان کرد: احتمال بروز خسارات گسترده بر اثر وقوع سیلاب و بادهای شدید لحظه ای و خیزش گرد و خاک وجود دارد.

حیدری گفت: از روز دوشنبه تا چهارشنبه وقوع رعدوبرق و رگبارهای پراکنده برای نواحی شمالی استان و همچنین شهرستانهای زاهدان و میرجاوه دور از انتظار نخواهد بود.

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها و صعود به ارتفاعات در این مدت زمان بسیار خطرناک می باشد. وی توصیه کرد تا از مسافرتهای غیرضروری به استانهای کرمان، هرمزگان و فارس پرهیز شود.

انتهای پیام/3139

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول