اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

سازمان هواشناسی نسبت به شدت بارندگی، رگبار و خیزش گردوخاک تا انتهای هفته جاری هشدار داد

اداره کل هواشناسی فارس طی اطلاعیه‌ای از چهارم تا هفتم مردادماه را روزهای پرخطر به لحاظ احتمال بارش‌های شدید، تندباد و خیزش گرد و خاک اعلام کرد.

سازمان هواشناسی نسبت به شدت بارندگی، رگبار و خیزش گردوخاک تا انتهای هفته جاری هشدار داد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، اداره کل هواشناسی فارس پیرو اطلاعیه سطح نارنجی شماره ۱۲ مورخ یکم مرداد ماه و اطلاعیه سطح قرمز شماره یک سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه تشدید بارش‌های موسمی همراه با تندبادهای موقتی و سیلاب خبر داد.

در این اطلاعیه نوع مخاطره رگبار و رعد و برق در مناطق مستعد، همراه با بارش تگرگ و وزش باد و خیزش گرد و خاک عنوان شده است.

بر اساس این اطلاعیه در روز سه‌شنبه مورخ چهارم مرداد ماه از ساعت‌های بعدازظهر و شب در نیمه جنوبی و بخش‌هایی از مرکز نسبت‌به رگبار و رعد و برق و در برخی نقاط تندباد و خیزش گرد و خاک با احتمال تگرگ در مناطق مستعد هشدار داده شده است.

همچنین چهارشنبه مورخ پنجم مردادماه کل استان به ویژه نیمه جنوبی و بخش‌هایی از مرکز با رگبار و رعد و برق و در برخی از نقاط تندباد و خیزش گرد و خاک با احتمال تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی شده است.

در روز پنجشنبه، مورخ ششم مردادماه کل استان به ویژه در نیمه جنوبی و غربی رگبار و رعد و برق و در برخی نقاط عنوان و خیزش گرد و خاک با احتمال در مناطق مستعد وجود خواهد داشت.

بر اساس این اطلاعیه در روز جمعه مورخ ۷ مردادماه کل استان به ویژه در نیمه غربی و جنوبی و بخش‌های از مرکز رگبار و رعد و برق و در برخی نقاط تندباد و خیزش گرد و خاک با احتمال صاعقه در مناطق مستعد و وقوع سیلاب، طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی گسترده منازل و مناطق مستعد و احتمال تخریب پل و مسدود شدن جاده و خسارت به صنعت کشاورزی، شکستن درختان و تیرهای برق هشدار داده شده است.

در این اطلاعیه به آماده باش کلیه دستگاه‌های امدادی و اجرایی مانند فرمانداری‌ها، شهرداریها، راهداری، وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و غیره جهت مقابله با خسارت احتمالی تاکید شده و نسبت به تخلیه هموطنان از نواحی حادثه‌خیز مانند بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاکسازی کانال‌ها و راه‌ها، بازگشایی دهانه پل‌ها و پاکسازی آبراه‌ها و همچنین اجتناب از تردد و توقف در حاشیه مسیل‌ها و جمع آوری وسایل و تجهیزات از اطراف رودخانه‌ها، اجتناب از عدم جابجایی عشایر کوچ‌رو و جمع آوری دام ها از حاشیه رودخانه‌ها و عدم صعود به ارتفاعات هشدار داده شده است.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول