اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

17 هزار و 324 متقاضی مسکن ملی در چهارمحال و بختیاری افتتاح حساب کرده‌اند

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: تا کنون از 22 هزار و 893 متقاضی مسکن ملی که تشکیل پرونده داده‌اند 17 هزار و 324 نفر افتتاح حساب کرده‌اند.

17 هزار و 324 متقاضی مسکن ملی در چهارمحال و بختیاری افتتاح حساب کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حسینعلی مقصودی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون از ۲۲ هزار و ۸۹۳ متقاضی که تشکیل پرونده داده‌اند ۱۷ هزار و ۳۲۴ نفر افتتاح حساب کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در تمامی شهرهای استان ثبت‌نام انجام شده است، ادامه داد: در اکثر نقاط مشکل زمین برای چهار سال برطرف شده به جز چند شهر که پیگیر تأمین زمین در این مناطق هستیم.

وی افزود: سهمیه استان ساخت ۱۰ هزار و ۲۳۲ واحد مسکونی در سال است که از این میزان ۳۲۴ واحد در شهرستان اردل، یک هزار و ۷۴۱ واحد در بروجن، ۳۴۱ واحد در بن، ۲۶۷ واحد در سامان، چهار هزار و ۶۵۳ واحد در شهرکرد، یک هزار و ۳۸۳ واحد در فارسان، ۱۰۴ واحد در کوهرنگ، ۴۵۴ واحد در کیار و ۹۶۲ واحد در لردگان واقع شده است.

مقصودی اضافه کرد: تمام تلاشمان این است که در تمام شهرها زمین برای ساخت مسکن تأمین شود اما در آن از طرح‌ خود مالکی نیز استفاده می‌کنیم و بر طبق آن افرادی که دارای زمین هستند می‌توانند با استفاده از تسهیلات و طرح‌های تشویقی اقدام به ساخت کنند.

وی با اشاره به افزایش قیمت مصالح ساختمانی قیمت تمام شده هر واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن را بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان برآورد کرد و گفت: دولت در حال بررسی است تا میزان تسهیلات به ۶۰۰ میلیون تومان افزایش یابد و از طرفی نرخ سود برای دهک‌های پایین جامعه کاهش یابد.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول