اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

اقدامات پیشگیرانه در بحث فرهنگی اولویت دارد

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه در حوزه فرهنگ باید بحث پیشگیری را مد نظر قرار دهیم، گفت: نقشه مهندسی فرهنگی، سند تحول آموزش و پرورش و طرح زینت عفیفانه سه عاملی است که در راستای رسیدن به اهداف فرهنگی مد نظر قرار داد.

اقدامات پیشگیرانه در بحث فرهنگی اولویت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که به بحث عفاف و حجاب اختصاص داشت، طی سخنانی گفت: دانستن حق به معنای پذیرفتن آن نیست؛ لذا ما در عرصه فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی با چنین مساله‌ای مواجهیم، عده‌ای که می‌دانند حق با کیست اما نمی‌خواهند زیر بار بروند.

وی تاکید کرد: با چنین افرادی باید برخورد شود وگرنه دیگران را نیز به فساد می‌کشانند، برخورد قانونی در چنین مواردی رفتاری عقلایی و پذیرفته شده در همه ملت‌هاست؛ چراکه اگر این افراد رها شوند، تمام هنجارها را زیر سوال می‌برند.

امام جمعه شیراز در ادامه پیشگیری را مهم دانست و اظهار داشت: تلاش عده‌ای برای عادی‌انگاری رفتارهای غیراخلاقی حتی اگر انیمیشن باشد را محکوم کرد و گفت: وقتی چنین رفتارهایی انجام می‌شود باید به فکر این باشیم که از تولید چنین محتواهایی پیشگیری کنیم.

وی در ادامه اجرای نقشه مهندسی فرهنگی، سند تحول اموزش و پرورش و اجرای طرح زینت عفیفانه را مهم خواند و افزود: اگر افرادی که در فضای تربیتی ما رسد می‌کنند هنجارشکن نباشند، بلکه روش‌های تربیتی و هنجارها را بشناسند و رعایت کنند، قطعا مشکلات کمتری خواهیم داشت.

ایت‌الله دژکام در ادامه اول مرداد را نقطه آغاز اجرای سند فرهنگی استان دانست و گفت: وقتی هزینه نکنیم ضمانت اجرا هم وجود ندارد، در جلسه با وزیر ارشاد این موضوع مطرح شد و وزیر بپذیرفتند که هزینه‌های حداقلی اجرای نقشه مهندسی فرهنگی را تقبل کنند.

وی افزود: پایان سال باید اجرای این سند را رصد کنیم و افکارسنجی را با امار امروز مقایسه کنیم و ببینیم کجای کار هستیم.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: اگر امارها تغییر مثبتی داشتند نشان می‌دهد موفق عمل کرده‌ایم و قطعا سال بعد بهتر و منظم‌تر وارد کار خواهیم شد.

وی تقسیم کار اجتماعی را نیز در مسیر پیشرفت این اقدام مهم ارزیابی کرد و گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به جامعه‌پردازی به معنای تقسیم کار به خوبی اشاره کرده‌اند، لذا در این مسیر باید نقشی را برای نخبگان در اقناع و توجیه مردم قائل باشیم و از طرفیت‌هایی چون بسیج اساتید استفاده کنیم.

او در پایان استفاده از خبرنگاران تخصصی در حوزه فرهنگ را نیز مهم خواند و گفت: در حیطه کار فرهنگی باید خبرنگاران علاقه‌مند و اموزش‌دیده در این حوزه به کار گرفته شوند.

وی همچنین از تدوین سند هفتم توسعه نیز یاد کرد و استفاده از ظرفیت نخبگان را در آن مهم دانست.

در مسیر حجاب و عفاف احیای یک نفر هم ارزش دارد

در ادامه استاندار فارس نیز با اشاره به لزوم داشتن نگاه دلسوزانه به همه افراد در بحث عفاف و حجاب گفت: در این مسیر حتی اگر یک نفر هم هدایت شود ارزشمند است.

محمدهادی ایمانیه سه فاکتور شفاف‌سازی، استمرار جدی و نگاه هدایتی داشتن را در پیشرفت این مسیر مهم دانست و افزود: در این مسیر حتی اگر یک نفر هم احیا شود ارزش دارد.

استاندار فارس در ادامه، مردمی شدن را نیز موثر خواند و گفت: چهارشنبه‌های طلایی که به اذعان وزیر کشور استان فارس را در کشور الگو کرده است باید مردمی‌تر شود و با قدرت ادامه یابد.

وی، حفظ کرامت افراد را در این مسیر بسیار مهم عنوان کرد و گفت: با ابتکار و خلاقیت اقدامات مربوط به بحث عفاف و حجاب را دنبال کنید و توجه داشته باشید که کرامت افراد در هر شرایطی باید حفظ شود.

ایمانیه تلاش برای صد در صد کردن رعایت فاکتورها و شاخص‌های عفاف و حجاب را در ادارات استان به ویژه استانداری فارس و فرمانداری ها ضروری دانست و در ادامه گفت: بهتر است با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها با استفاده از ظرفیت دانشجویان طرح چهارشنبه‌های طلایی که بسیار مورد اقبال واقع شده است، را اجرایی کنیم.

او در پایان اطلاع‌رسانی درست در مقابل هجمه‌های دشمنان را نیز ضروری عنوان کرد و گفت: برای اقداماتی که انجام شده اگر از ما سوالی شود بهتر است توضیحات لازم را ارائه کنیم تا افراد گمراه نشوند و در جریان اتفاقات قرار گیرند.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول