اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

نمازجمعه یک پشتوانه محکم در پیشبرد انقلاب اسلامی است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پل‌دختر گفت: نماز جمعه یک نماز عادی است بلکه با شکوهمندی که دارد برای ما یک پشتوانه محکم و در پیشبرد انقلاب اسلامی عامل موثری است.

نمازجمعه یک پشتوانه محکم در پیشبرد انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از پل‌دختر، منصور کریمی فرد روز یک‌شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پل‌دختر خطاب به امام جمعه اظهارکرد: حضور گروه مشاوره‌ای از جوانان در دفتر امام جمعه این شهر احساس می شود و نباید تنها به چند نفر اکتفا کرد.

وی افزود: با توجه به مراجعه بسیاری  از جوانان پل‌دختر و درخواست و مطالبه آنها در رابطه با مشارکت در امور نماز جمعه  انتظار می‌رود امام جمعه در این زمینه و جذب جوانان بیشتری در دفتر خود همت کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پل‌دختر یکی از راه‌های با شکوه‌تر کردن نمازجمعه را استفاده از ظرفیت مساجد دانست و گفت: امامان جمعه و جماعات محیط پیرامونی مساجد را بشناسند و در ایجاد ارتباط موثر بین جوانان و خانواده‌های آنها با مساجد تلاش شود که به طور قطع این امر در هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن نماز جمعه موثر است.

وی بر آماده سازی زیر ساخت جذب جوانان به مساجد تاکید کرد و افزود: با توجه به این که طرح صالحین بسیج و تعلیم و تربیت سپاه در مساجد فعالیت دارند هماهنگی و مشارکت و هم‌کاری سایر متولیان امر تعلیم و تربیت می‌تواند در جذب بیشتر  به مساجد و نماز جمعه موثر واقع شود.

کریمی فرد با گرامی‌داشت پنجم مردادماه سال‌روز اقامه نماز جمعه پس ازپیروزی انقلاب اسلامی در کشور یادآور شد: به فرموده امام راحل نماز جمعه نمایشی از قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام است، باید هر چه با شکوه‌تر و پرمحتواتر برگزارشود، ملت گمان نکند که نماز جمعه یک نماز عادی است بلکه با شکوهمندی که دارد برای ما یک پشتوانه محکم و در پیشبرد انقلاب اسلامی عامل موثری است.

وی تصریح کرد: نماز جمعه باید مرکز گفتمان سازی و جریان سازی باشد که موج آفرینی فرهنگی، دینی، سیاسی و اجتماعی را در منطقه داشته باشد.

وی افزود: علی‌رغم این که در شرایط کنونی با مدیریت امام جمعه پل‌دختر به این مهم توجه شده اما نیاز به کار بیشتری دارد و شورای فرهنگ عمومی نیز می‌تواندجرقه‌ای برای جهت دادن به این امرباشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پل‌دختر گفت: با توجه به شرایط کنونی حاکم برکشور و تاکید مقام معظم رهبری در جهاد تبیین نیاز است موضوع جذب جوانان، در نماز جمعه مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: نماز جمعه باید مرکز  خدمت به مردم باشد که نهادهای سپاه و بسیج سعی کردند به مناسبت‌های مختلف در نماز جمعه از میز خدمت استفاده کنند گرچه اداره‌های دیگری به این کار اقدام می‌کنند اما لازم است راه ارتباط گیری مردم با مسئولان از این طریق آسان‌تر شود تا چناچه مشکلی است بهتر پیگیری شود.

کریمی فرد بر استفاده از ظرفیت نخبگان در هم افزایی و افزایش معرفت جوانان در نماز جمعه تاکید کرد و یادآور شد: نسل جوان امروز نیاز به افزایش بصیرت ، معرفت و افزایش خوراک فکری مناسب دارد و بهترین ظرفیت برای این کار نماز جمعه است که جوانان در آن حضور پیدا می‌کنند.

وی بر افزایش بیان مسائل سیاسی در خطبه‌های  نماز جمعه تاکید کرد و افزود: هرچند مسایل و مشکلات و مطالبه گری مردم از این تربیون بیان می‌شود اما باید در نماز جمعه مسایل سیاسی و جریاناتی که اکنون در کشور حاکم است نیزمطرح شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پل‌دختر گفت: اکنون عوامل ضد انقلاب در داخل وخارج از کشور در حال انجام فعالیت‌هایی برای رسیدن به اهداف شوم خود هستند بنابر این لازم است در نماز جمعه برای مقابله با تاثیر مخرب این جریان برنامه ریزی منسجم تری در راستای افزایش بصیرت صورت گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول