اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

پرداخت ۴۳۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی/ پرسنل صندوق کارآفرینی امید جهادگران عرصه اقتصادی

فرماندار بویراحمد گفت: پرسنل صندوق کارآفرینی امید جهادگران نظام اقتصادی کشور است

پرداخت ۴۳۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی/ پرسنل صندوق کارآفرینی امید جهادگران عرصه اقتصادی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج،  جلسه بررسی عملکرد چهارماهه صندوق کارآفرینی امید شهرستان بویراحمد در اول مرداد ۱۴۰۱ با حضور مهدوی مطلق فرماندار شهرستان،حاجی پور مدیر صندوق کارآفرینی امید،روایی معاون برنامه ریزی فرماندار، صدرزاده رئیس صندوق شهرستان  و تعدادی از کارکنان صندوق شهرستان بویراحمد در محل سالن جلسات صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در این نشست ابتدا حاجی پور گزارشی از عملکرد صندوق شهرستان را در یکسال گذشته ارائه و اهداف و برنامه های صندوق را در سال ۱۴۰۱ به صورت کامل تشریح کرد.

 مدیر صندوق کارآفرینی امید استان اعلام کرد برنامه داریم با معرفی روستاهای هدف از طرف فرمانداران محترم روستای بدون بیکار و صندوق های خرد محلی را در استان  شناسایی و بعد از انجام مطالعات حمایت مالی کنیم.

حاجی‌پور عنوان کرد: هدف صندوق محرومیت زدایی و توسعه روستاها است که امیدواریم با تعامل کاملی که با فرمانداران وجود دارد روستاها در اسرع وقت شناسایی و کارهای مطالعاتی آنها توسط کارکنان صندوق و دهیاران به اتمام و به مرحله پرداخت تسهیلات برسانیم.

صدرزاده رئیس صندوق کارآفرینی امید شهرستان بویراحمد گفت:  صندوق شهرستان بویراحمد در پرداخت تسهیلات نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۶ برابری داشته است و صندوق این شهرستان در چهارماهه سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۴۳۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به متقاضیان پرداخت کرده است.

روایی معاون برنامه‌ریزی فرماندار شهرستان بویراحمد نیز با اشاره به تجربه خود در سیستم بانکداری پرسنل صندوق استان را نمونه‌های موفق و پرتلاش شبکه بانکی دانست و نظارت بر طرح‌ها را بعد از پرداخت تسهیلات مهم دانست و اعلام کرد با توجه به افزایش نرخ تورم افزایش مبالغ تسهیلات جهت بهتر اجرا شدن کسب و کارها در استان کمتر برخوردار کهگیلویه و بویراحمد مهم است.

مهدوی مطلق فرماندار شهرستان بویراحمد ضمن ابراز خرسندی از دعوت به جلسه بررسی عملکرد صندوق کارآفرینی امید شهرستان بویراحمد،صندوق را مولود نظام جمهوری اسلامی ایران دانست.

مهدوی مطلق گفت:  صندوق کارآفرینی امید یکی از دستگاه‌ها موفق در کشور است.

وی در ادامه عنوان کرد: خدمات شایسته‌ای توسط صندوق ارائه شده است که بیشتر مردم و مسئولین از آن بی اطلاع هستند.

مهدوی‌مطلق افزود: بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان در شهرستان بویراحمد سکونت دارند و انتظار می‌رود متناسب با تعداد جمعیت و مشکلات عدیده ای که در حوزه بیکاری و راکد بودن بنگاه‌های اقتصادی در این شهرستان وجود دارد خدمات صندوق هم بیشتر باشد.

وی سود محور بودن نظام بانکی را معضل دانسته و فلسفه وجودی صندوق کارآفرینی امید را شکستن این سیاست اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد صندوق در آینده دچار فرایند و روزمرگی نشود.

مهدوی مطلق با اشاره به اینکه در تمام نقاط کشور مهاجرت معکوس داریم، گفت: متاسفانه در شهرستان بویراحمد ورود مهاجر به حاشیه‌های شهر یاسوج روز به روز زیادتر می‌شود.

فرماندار شهرستان بویراحمد با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت کشت گیاهان دارویی در این شهرستان خواستار این شد که گیاهان دارویی باید در این شهرستان به سمت تجاری ‌سازی و صادرات برود و از دستگاه‌های اجرایی و صندوق خواست ظرفیت‌ها و مشاغل را در روستاها با کمک دهیاران شناسایی و حمایت مالی کنند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول