اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

اختلال در زندگی روزمره کودکان با حمله سگ‌ها/ عواقب روانی و عاطفی شدید در انتظار قربانیان

یک روان‌درمانگر کودک و نوجوان گفت: پس از حمله سگ، کودک در تمام طول زندگی خود ترس از سگ‌ها را به همراه دارد و این می‌تواند زندگی روزمره فرد را تا بزرگسالی مختل کند.

اختلال در زندگی روزمره کودکان با حمله سگ‌ها/ عواقب روانی و عاطفی شدید در انتظار قربانیان

زهرا سامری کارشناس ارشد روانشناسی بالینی و روان‌درمانگر کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: بر اساس آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری متاسفانه هر سال ۱۶ نفر در اثر گاز گرفتگی سگ‌ها فوت می‌شوند که در این آمار کودکان هم سهمی از قربانیان دارند‌.

وی در همین ارتباط بیان کرد: اگر سگ احساس تهدید شدن و خطر کند احتمال حمله وجود دارد و متاسفانه کودکان به دلیل اینکه غیر قابل پیش‌بینی هستند، حرکات تند و سریعی در مواجهه سگ‌ها انجام می‌دهند.

این روان‌درمانگر کودک و نوجوان عنوان کرد: کودکان صدای بلند و ناآشنا و یا دویدن‌های ناگهانی و بازیگوشی‌های دیگری دارند که برای سگ نشانه خطر محسوب می‌شود و ممکن است کودک را دنبال کند و یا گاز بگیرد.

وی درباره حمله سگ‌ها به کودکان توضیحاتی ارائه داد و افزود: گاز گرفتن کودک توسط سگ عواقب روانی و عاطفی بسیار بدی برای کودک به همراه می‌آورد.

سامری تصریح کرد: پس از حمله سگ، کودک در تمام طول زندگی خود ترس از سگ‌ها را به همراه دارد و این می‌تواند زندگی روزمره فرد را تا بزرگسالی مختل کند.

وی گفت: پس از حمله سگ رابطه کودکان با افرادی که سگ دارند مختل می‌شود و یا هنگام دیدن سگ دچار علائمی مثل تنگی نفس، سرگیجه، افت فشار، لرزیدن، فرار از موقعیت و احساس از دست دادن کنترل می‌شوند.

این رواندرمانگر کودک و نوجوان یادآور شد: هنگام مواجه شدن با سگ، کودک علائمی همچون گریه شدید و چسبیدن به والدین را از خود نشان می‌دهند.

وی با طرح این سوال که اما راه حل چیست؟ خاطرنشان کرد: والدین سعی کنند ترس کودک خود را در رابطه با ترسیدن از سگ درک کنند.

سامری با بیان اینکه به کودک آموزش رفتار صحیح برخورد با سگ را یاد دهید، اضافه کرد:  اگر کودکی دچار ترس از سگ شده است یکی از درمان‌های مورد نیاز روان‌درمانی به کمک روانشناس بالینی خواهد بود.

این کارشناس ارشد روانشناسی بالینی در پایان تاکید کرد: اگر ترس از سگ یا ترس از حیوانات دیگر در کودکان درمان نشود منجر به عوارض جدی‌تری مانند اختلالات اضطرابی و اختلالات خلقی می‌شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول