اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

وضعیت شکننده و پرخطر کرونا در چهارمحال و بختیاری/ میانگین رعایت پروتکل‌ها زیر 40 درصد است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه میانگین استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان زیر ۴۰ درصد است، گفت: استفاده از ماسک، تزریق دز یادآور واکسن کرونا و رعایت فاصله اجتماعی در ادارات و مراکز خرید برای کارمندان و کارکنان الزامیست.

وضعیت شکننده و پرخطر کرونا در چهارمحال و بختیاری/ میانگین رعایت پروتکل‌ها زیر 40 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، صبح امروز شصت و سومین ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا، با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار، دادستان مرکز استان، سرپرست و معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، رئیس سازمان نظام پزشکی استان و جمعی از فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد. 

ارسلان خالدی‌فر، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در این نشست گفت: هم اکنون ۱۰۱ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز بهداشتی درمانی استان بستری هستند. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به وضعیت بحرانی یک بیمار کرونایی، افزود: ۵ بیمار کرونایی دیگر نیز بدحال هستند. 

تا کنون ۸ هزار و ۳۰۰ نفر دز یادآور دریافت کرده‌اند

خالدی‌فر با بیان اینکه با توجه به دستورالعمل وزارت‌خانه مراکز تجمیعی واکسیناسیون مانند گذشته فعال نیستند، تصریح کرد: هم اکنون ۳۰۰ مرکز جامع سلامت و خانه بهداشت تزریق واکسن و ۱۸ مرکز منتخب نیز در صورت لزوم نمونه‌گیری انجام می‌دهند. 

وی ضمن توصیه جدی به تزریق دز یادآور واکسن، فرهنگ‌سازی و تشویق را راهکاری مؤثر و الزامی دانست و خاطرنشان کرد: تا کنون ۸ هزار و ۳۰۰ نفر دز یادآور دریافت کرده‌اند. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه دز سوم یا چهارم را دز یادآور می‌نامند، ادامه داد: دز اول یا دوم واکسن را دز پایه گویند. 

خالدی‌فر ضمن اشاره به شناسایی سویه جدیدی به نام BA275 در هند، بیان کرد: اخیراً به جز سویه امیکرون BA5، دو سویه دیگر نیز به نام‌های BA2 و BA4 در دنیا یافت شده‌است.  

وی جلوگیری از عادی‌انگاری و استفاده از ماسک در ادارات و تجمعات را الزامی دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به پیک مراسمات عروسی قبل از محرم و در پیش داشتن مراسمات محرم، بازگشت حجاج، بازگشایی مدارس و اربعین، پروتکل‌های بهداشتی باید به شدت رعایت شود.  

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد توصیه کرد: مسافرانی که از استان‌های هم‌جوار وارد استان شدند و در اماکن عمومی مانند مدارس اقامت می‌کنند باید حتما دز یادآور تزریق کرده باشند.

خالدی‌فر اظهار داشت: طبق آماری از آمریکا میزان ابتلا به کرونا در افراد بالای ۵۰ سال که دز یادآور دریافت نکرده‌اند، ۲۹ برابر بیشتر است. 

میانگین واکسیناسیون گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال و ۱۲ تا ۱۸ سال در استان نسبت به کشور مطلوب‌تر است

وی با بیان اینکه وضعیت استان در خصوص واکسیناسیون گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال و ۱۲ تا ۱۸ سال نسبت به کشور مطلوب‌تر است، بیان کرد: درصد پوشش واکسیناسیون گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال برای دز اول ۳۵ درصد و برای دز دوم ۲۳.۳ درصد است که این آمار در کشور به ترتیب ۲۵.۴ و ۱۳.۵ درصد است. 

خالدی‌فر ادامه داد: درصد پوشش واکسیناسیون گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال برای دز اول ۹۷.۴ درصد و برای دز دوم ۸۷ درصد است که آمار کشوری آن ۹۵.۴ و ۸۳.۲ درصد است. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به افت چشمگیر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان طی ماه‌های اخیر اظهار کرد: هم اکنون میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان ۳۷.۷ درصد است. 

محسن حسین میرزایی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار نیز در این نشست ضمن گرامیداشت یاد شهدای مدافع سلامت گفت: در هفته‌های اخیر موج جدید کرونا در کشور آغاز شده است. 

حسین میرزایی عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کاهش حساسیت‌ها و افزایش سفرها را از علل به هم خوردن آرامش ۳ماهه استان در شیوع کرونا دانست و افزود: وضعیت کنونی استان مطلوب نیست و در صورت ادامه این روند طغیان مجدد این بیماری را در پیش داریم. 

میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان زیر ۴۰ درصد است

معاون سیاسی امنیتی استاندار با اشاره به اینکه میانگین استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان زیر ۴۰ درصد است، اظهار کرد: هم اکنون هیچ شهرستانی در وضعیت آبی نیست در صورتی که در ماه گذشته تقریبا تمامی شهرستان‌ها در وضعیت کم‌خطر بودند. 

وی با بیان اینکه رسانه‌ها و صداوسیما باید آمار را منعکس و برای آگاهی‌بخشی مردم تلاش کنند، بیان کرد: صداوسیما باید برنامه‌ها و مصاحبه‌هایی در راستای بصیرت‌افزایی و در ساعات پیک بیننده با حضور کارشناسان و متخصصان تهیه و پخش کند. 

حسین میرزایی ضمن تأکید بر اجباری‌بودن استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات، خاطرنشان کرد: تزریق دز یادآور واکسن کرونا و رعایت فاصله اجتماعی در ادارات و مراکز خرید برای کارمندان و کارکنان الزامیست. 

مسافرت علت اصلی افزایش شیوع کرونا

وی اظهار داشت: طبق بررسی‌های دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، افزایش ورود مسافران به استان از علل اصلی افزایش شیوع کرونا در استان است. 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به اینکه مدارس و دانشگاه‌ها در سال تحصیلی پیش‌رو طبق روال عادی بازگشایی خواهند شد، تأکید کرد: در ۲ ماه باقی‌مانده تا مهرماه مسئولان مربوطه الزامات مورد نیاز بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها به‌ویژه تهویه را فراهم کنند. 

حسین میرزایی بیان کرد: طرح موفق و بابرکت شهید سلیمانی در همه زمینه‌ها مانند پیشگیری و غربال‌گری به قوت گذشته ادامه خواهد یافت. 

 وی تاکید کرد: فرمانداران به برگزاری ستادهای شهرستانی مقابله با کرونا اهتمام ورزند.

عبدالرضا علیمحمدی، دادستان مرکز استان چهارمحال و بختیاری در این نشست گفت: بیمارستان‌های استان باید مجهز و در حالت آماده‌باش کامل باشند. 

دادستان مرکز استان با اشاره به افزایش آمار بستری و ابتلا به کرونا در استان خاطرنشان کرد: پروتکل‌های بهداشتی و الزامات پیشگیری باید شدیداً اجرا شوند.  

با متخلفان از مصوبات و پروتکل‌های بهداشتی برخورد خواهد شد

علیمحمدی ضمن تأکید بر برگزاری مراسمات در فضای باز تصریح کرد: در صورت برگزاری  مراسمات در فضای بسته تمامی پروتکل‌های بهداشتی باید رعایت و مراسم با نصف ظرفیت برگزار شود و در غیر اینصورت با متخلفان برخورد خواهد شد. 

وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در وسایل نقلیه را الزامی دانست و افزود: در بازار و مراکز خرید استفاده از ماسک اکیداً توصیه می‌شود.  

آرش روغنی، رئیس سازمان نظام پزشکی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست اکنون را زمان طلایی مقابله با کرونا عنوان کرد و گفت: باید برنامه‌های جدی برای پیشگیری و پیش‌بینی منطقی، عملی و اصولی برای هفته‌های آتی داشت. 

رئیس سازمان نظام پزشکی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در صورت ادامه روند افزایشی ابتلا و بستری در استان، الزامات پیشگیرانه در آینده معنایی نخواهد داشت. 

آمار واقعی کرونا بیشتر از آمارهای اعلامی‌ست

روغنی، خستگی، مشاهده علائم سطحی امیکرون و کاهش آمار مرگ‌ومیر ناشی از کرونا را از علل اصلی بی‌تفاوتی و بی‌خیالی مردم در این زمان عنوان کرد و افزود: آمار اعلامی بر اساس نمونه‌های مثبت تست PCR است در صورتی که بسیاری از مبتلایان تست نمی‌دهند و این آمار با آمار واقعی اختلاف جدی دارد.  

وی با اشاره به اینکه برخی محدودیت‌هایی که منجر به آسیب اقتصادی خواهد شد برای دوره کنونی مناسب نیست، اظهار کرد: بیماری کرونا نیز از عوامل اصلی آسیب‌های اقتصادی است ولی محدودیت‌هایی مانند استفاده از ماسک و... باید به شدت رعایت و نظارت شود.

انتهای پیام/ ۶۸۰۳۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول