اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

آغاز برداشت ۲۰ هزار و ۸۰۰ تُن سیر از ۱۳۰۰ هکتار اراضی «بهار»

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار از آغاز برداشت سیر از یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد و گفت: ۲۰ هزار و ۸۰۰ تن سیر برداشت خواهد شد.

آغاز برداشت  ۲۰ هزار و ۸۰۰ تُن سیر از  ۱۳۰۰ هکتار اراضی «بهار»

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان؛ عبدالحسین اکبری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز برداشت سیر از یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی شهرستان بهار، اظهار کرد: سیر از جمله محصولات مهم شهرستان بهار بوده و ۵۲۰ نفر از بهره‌برداران شهرستان به کشت و کار و برداشت این محصول اشتغال دارند.

وی با بیان اینکه از این میزان ۲۰ هزار و ۸۰۰ تن سیر برداشت خواهد شد، گفت: برداشت سیر در بهار تا هفته اول مردادماه ادامه دارد و محصول برداشت شده علاوه بر بازار داخل استان به استان‌های دیگر نیز فرستاده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و حاصلخیزی خاک این منطقه، سیر تولیدی شهرستان بهار از کیفیت بالایی برخوردار است و با توجه به اینکه محصول سیر از لحاظ اقتصادی قابل رقابت با محصولات سبزی و صیفی و سایر محصولات پرآب‌بر است می‌تواند به عنوان یک محصول با مصرف آب کمتر در تناوب زراعی سایر محصولات قرار گیرد.

اکبری مشکلات توسعه سیر در شهرستان بهار را شامل نبود انبارهای فنی برای ذخیره‌سازی و فقدان واحدهای فرآوری صنعتی و بسته‌بندی دانست و اضافه کرد: سیر علاوه بر مصرف خوراکی به‌طور تازه، سیرترشی یا چاشنی در صنایع غذایی برای تولید فرآورده‌های غذایی نقش مهمی دارد که به عنوان یگ گیاه دارویی موثر در بیماری‌هایی چون فشار خون، بیماری‌های قلبی، کاهش کلسترول خون و گوارش استفاده می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به پیش‌بینی برداشت ۴۵ هزار تن گندم از مزارع شهرستان بهار عنوان کرد: برداشت این محصول از نیمه دوم تیرماه آغاز و پیش‌بینی می‌شود از ۳۲ هزار و ۳۰۰ هکتار گندم آبی و دیم قابل برداشت میزان ۴۵ هزار تن گندم تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار با بیان اینکه برداشت این مزارع توسط ۲۵۰ دستگاه کمباین بومی و ۱۰ دستگاه کمباین مهاجر در حال انجام است، افزود: تاکنون ۷ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان توسط 7 مرکز خرید دولتی و کارخانه آرد خریداری شده و روند خرید ادامه دارد اما به علت کاهش میزان بارندگی‌ها میزان خرید گندم نیز نسبت به سال‌های پربارش کاهش یافته است.

اکبری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه گندم محصول استراتژیک بوده و اهمیت ویژه‌ای در سبد غذایی مردم دارد، افزایش تولید و بهره‌وری  آن در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی قرار می‌گیرد.

وی افزود: استفاده از بذرهای اصلاح شده و مقاوم در شرایط نامساعد، بهره‌مندی از کشاورزان پیشرو در تولید، استفاده بهینه از کودهای شیمیایی، کنترل آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز و انتقال یافته‌های تحقیقاتی به مزارع از دلایل افزایش کیفیت گندم تولیدی در این شهرستان است.

انتهای پیام/ ۳۱۴۰/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول