اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

شهدای سوباشی نام پدافند هوایی را در تاریخ جاودانه کردند

فرمانده منطقه پدافند هوایی غرب اظهار داشت: کارکنان سایت رادار سوباشی با ایستادگی و انجام وظیفه تا آخرین نفس، نام خود و پدافند هوایی را برای همیشه در تاریخ جاودانه کردند.

شهدای سوباشی نام پدافند هوایی را در تاریخ جاودانه کردند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، امیر سرتیپ دوم علی اسدی فرمانده منطقه پدافند هوایی غرب با اشاره به پنجم مرداد سالگرد شهادت شهدای رادار سوباشی اظهار داشت: در زمان جنگ تحمیلی پدافند هوایی علاوه بر وظیفه تامین امنیت هوایی صحنه نبرد و خط مقدم جبهه‌ها، وظایف دیگری از جمله تامین دفاع هوایی از شهرها در مقابل هواپیماها و حتی موشک‌های عراقی، دفاع هوایی از مراکز مهم و استراتژیک کشور نظیر پالایشگاه‌ها، کارخانه‌ها، پل‌ها و حتی دفاع از مراکز غیراستراتژیک کشور را نیز برعهده داشت.

وی ادامه داد: در عملیات مرصاد، پدافند هوایی و نیروی هوایی از جمله سازمان‌های نظامی بودند که عملکرد مناسبی از خود به نمایش گذاشتند و به خوبی در برابر تجاوز منافقین و بعثی‌ها ایستادگی کردند. هدف قرار دادن چندین فروند هواگرد عراقی، هدایت هواپیماهای خودی برای مقابله با هواگردهای عراقی و غیره از جمله اقدامات پدافند هوایی در عملیات مرصاد به شمار می‌رود.

امیر سرتیپ اسدی به ایستادگی کارکنان سایت شهدای سوباشی در عملیات مرصاد اشاره کرد و گفت:کارکنان سایت رادار سوباشی با ایستادگی و انجام وظیفه تا آخرین نفس، نام خود و پدافند هوایی را برای همیشه در تاریخ جاودانه کردند. پاکسازی آسمان منطقه نبرد از هواگردهای بعثی، منجر به تسریع موفقیت نیروهای سطحی ایرانی در برابر منافقین شد.

فرمانده منطقه پدافند هوایی غرب گفت: وجود روحیه ایثار، شهادت طلبی، ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن از جمله عوامل موفقیت محسوب می‌شود. بنا‌بر‌این کوشش برای تقویت بیش از پیش معنویت در کارکنان پدافند هوایی منجر به افزایش کارایی و تأثیرگذاری خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول