اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تولید ۳۰ هزار تن کاغذ کتب درسی در مازندران کلید خورد/ فروش کاغذها زیر قیمت بازار

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران از آغاز تولید ۳۰ هزار تن کاغذ ویژه کتب درسی مورد نیاز کشور در مازندران خبر داد و گفت: کاغذ کتب درستی دانش‌آموزان را ۶ تا ۷ هزار تومان زیر قیمت بازار در اختیار جامعه هدف قرار می‌دهیم.

تولید ۳۰ هزار تن کاغذ کتب درسی در مازندران کلید خورد/ فروش کاغذها زیر قیمت بازار

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، امید نیک نژاد صبح امروز در مراسم آغاز تولید کاغذ چاپ و تحریر ویژه کتب درسی دانش‌آموزان کشور در مجموع چوب و کاغذ مازندران، اظهار کرد: بر اساس برنامه ۳۰ هزار تولید مورد نیاز کتب درسی در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به مشکلاتی که کارخانه چوب و کاغذ در گذشته داشته است، تصریح کرد: در دولت سیزدهم با توجه به اعتمادی که به تولید داخل شده این مجموعه به جایگاه مناسب خویش رسیده است.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ این شرکت از زیان‌دهی خارج شده و ۵۹ میلیارد تومان به درآمد شرکت اضافه شده است.

نیک‌نژاد اضافه کرد: ظرفیت اسمی کارخانه بیش از ۱۸۰ هزار تن است که تولیدات این مجموعه در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۱۱ هزار تن رسید.

وی یادآور شد: از ۱۱۲ هزار تن تولید سال گذشته نزدیک به ۷۵ هزار تن مربوط به ۹ ماهه بود و ۳۵ هزار تن مربوط به سه ماهه پایان سال بوده است.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با اشاره به اینکه در گذشته واردات برای عده‌ای منافعی داشته است، افزود: به همین دلیل این مجموعه در گذشته چندان مورد حمایت دولت وقت قرار نمی‌گرفته است.

نیک‌نژاد در ارتباط با تامین مواد اولیه این مجموعه، گفت: در سه ماهه پایان سال گذشته تولید رشد پیدا کرده، در ابتدای سه ماهه امسال حدود ۲۹ هزار و ۸۰۰ تن تولید داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد رشد داشته‌ایم.

وی فروش ریالی امسال را حدود ۹۷ درصد رشد اعلام کرد و گفت: میانگین تولید سه ماهه امسال بیش از ۹ هزار تن بوده است که این اقدامات با همراهی همکاران انجام شده است.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با اشاره به قرارداد صادرات ۲۵ هزار تنی محصولات این شرکت به کشور عراق، افزود: این محصولات ۱۲ میلیون یورو ارزش صادراتی دارد.

نیک‌نژاد با اعلام اینکه ۳۰ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر در این مجموعه تولید می‌شود، افزود: با این اقدام ۷۰ درصد نیاز کاغذ مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش تامین می‌شود که برای نخستین بار در کشور رقم خورده و بی‌سابقه بوده است.

وی با اشاره به مشکلاتی که این مجموعه با سازمان جنگل‌ها و مراتع دارد، گفت: سال‌ها این طلب در حال پیگیری است که با پیگیری مسؤولان استانی و ملی بخشی اعظمی از نیاز به مواد اولیه این مجموعه رفع می‌شود.

نیک‌نژاد خواستار استفاده از درختان شکسته و افتاده در مناطق جنگلی استان شد و افزود: این چوب‌ها محل آفات است که می‌شود به صورت کنترل شده از جنگل جمع آوری شود.

وی ادامه داد: ۱۸۰ هزار هکتار از جنگل‌های استان توسط پرسنل این مجموعه در کنار تولید حفظ و حراست می‌شود.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران در پایان از اعلام آمادگی این شرکت برای تامین هزار تن کاغذ مورد نیاز کشور خبر داد و گفت: این محصول را ۶ تا ۷ هزار تومان زیر قیمت بازار در اختیار جامعه هدف قرار می‌دهیم.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴ /غ/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول