اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

برگزاری جشنواره «روز خانواده» در کاروانسرای شاه عباسی فرسفج

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان از برگزاری جشنواره «روز خانواده» در کاروانسرای شاه عباسی فرسفج خبر داد.

برگزاری جشنواره «روز خانواده» در کاروانسرای شاه عباسی فرسفج

فاطمه ستاری نوید؛ مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ضمن تبریک روز خانواده و تکریم بازنشستگان اظهار کرد: ۲۵ ذی‌الحجه مصادف با نزول آیه "هل اتی" در شان اهل بیت مطهر پیامبر اعظم به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه طبق بیانات رهبری انتقال فرهنگ‌ها، تمدن‌ها و حفظ اصول و عناصر اصلی یک تمدن و یک فرهنگ در یک جامعه و انتقال آن به نسل‌های پی در پی، به برکت خانواده انجام می‌گیرد گفت: ضمن پاسداشت بنیان خانواده، یکی از اقدامات مهم تکریم و حفظ حرمت سالمندان و بازنشستگان، بهره‌مندی از سال‌ها تلاش و تجارب ارزشمند این عزیزان و ارج نهادن به مقام شامخ آن‌ها است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان تاکید کرد: خانواده نخستین کانونی است که فرد در آن قرار می‌گیرد و اولین مامن و پناهگاه برای انسان است که بیشترین آموزه‌های خود را از آن یاد می‌گیرد.

ستاری با اشاره به اینکه خانواده جایگاه مهمی در تحکیم عناصر اجتماع دارد، زیرا اساس زندگی با نشاط و توام با آرامش و آسایش در پرتو عشق، محبت، رافت و مهربانی اعضاء نسبت به یکدیگر است عنوان کرد: رمز مانایی خانواده دینداری است.

وی با بیان اینکه در صورت رواج اصول سبک زندگی اسلامی در خانواده، آن خانواده محکم، قوی، سالم، متعالی و محیطی امن برای رشد فرزندان به ویژه کودکان و نوجوانان خواهد بود گفت: سبک زندگی ایرانی و اسلامی استحکام بخش خانواده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان با اشاره به اینکه نهاد خانواده به عنوان عنصری کمیاب در غرب نیز مورد توجه واقع شده است افزود: پدران و مادران در خانواده باید بکوشند محیطی مناسب برای تربیت نسلی سالم از لحاظ معنوی، فکری و روانی برای اعتلای کشور ایران اسلامی مهیا کنند به طوری که با تربیت نسل مهدوی و نسل تراز انقلاب اسلامی همین خانواده بتواند در تحقق تمدن نوین اسلامی نقش آفرینی کند.

ستاری با بیان اینکه به مساله فرزندآوری مورد تاکید مقام معظم رهبری توجه ویژه باشد و در فرهنگ‌سازی آن بکوشند یادآور شد: برای پیشرفت کشور نیازمند نسلی جوان هستیم که زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی موعود(عج) باشد.

وی با اشاره به اینکه به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان برنامه‌های متعدد در استان اجرایی می‌شود گفت: برگزاری نشست‌های بصیرتی سبک زندگی اسلامی ایرانی، جشن تکلیف، جشن ازدواج، تجلیل از خانواده‌های دارای سه فرزند به بالا در نظر گرفته شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان به برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی و دیدار با خانواده‌های شهدا اشاره کرد و افزود: سوم مردادماه ساعت ۱۸ جشنواره «روز خانواده» با شعار «خانواده سالم و بانشاط» در کاروانسرای شاه عباسی شهر فرسفج برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل با مشارکت معاونت فرهنگی پژوهشی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان، مرکز علمیه عالی تخصصی ریحانه النبی( س) استان مرکزی، مرکز عالی تخصصی زینبیه( س) خرم آباد، مدرسه عالی خدیجه الکبری(س) دورود و حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان همدان به مناسبت «روز خانواده» نشست پژوهشی فرهنگی برگزار می‌کند.

ستاری‌نوید محوریت این برنامه را نقش نشاط در پایداری خانواده عنوان کرد و گفت: این نشست سوم مردادماه در ساعت  ۱۰ صبح با حضور حجت الاسلام صالح قنادی و به آدرس تلویزیون اینترنتی کوثر به آدرس http://live.whc.ir/tv برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول