اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

رئیس جمهور: ۲۲۰ طرح در استان مرکزی تصویب شد

رئیس جمهور گفت: ۲۲۰ طرح برای کارهای مختلف قطعی کردیم که اعتبارات زیادی می‌طلبد ولی چون جزو ضروریات بود مقرر شد انجام شود.

رئیس جمهور: ۲۲۰ طرح در استان مرکزی تصویب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور امشب در نشست خبری اظهار کرد: نسبت به مشکلات استان بررسی‌های انجام شده و این مسائل و مشکلات با نگاه به اولویت‌ها تصمیماتی گرفته شد و مصوباتی به دنبال داشته است.

وی گفت: در این راستا ۲۲۰ طرح برای کارهای مختلف قطعی کردیم که اعتبارات زیادی می‌طلبد ولی چون جزو ضروریات بود مقرر شد انجام شود؛ ۵۰ طرح در حوزه‌های زیربنایی، ۳۹ طرح در حوزه آب و خاک و کشاورزی، ۶۵ طرح فرهنگی، آموزشی و ورزشی، ۲۰ طرح تکمیل بیمارستان‌ها، ۹ طرح اشتغال به‌طور خاص، ۸ طرح در حوزه صنعت و موارد دیگر از جمله این طرح‌ها است.  

رئیس‌جمهور بیان کرد: در راستای تولید و کار دانش بنیان ظرفیت بسیاری هم در اشتغال و کارآفرینی وجود دارد؛ از جمله مشکلات آذرآب، هپکو و سایر موارد این است که باید سرمایه در گردش داشته باشند تا بتوانند کار خود را دنبال کنند.

رئیسی عنوان کرد: برای رونق محصول این صنعت‌ها باید جلوی واردات بگیریم، وقتی تجهیزاتی داریم که در کشور تولید می‌شود چه نیازی به واردات داریم؛ باید جلوی واردات بی‌رویه گرفته شود، باید از کالا و ماشین‌آلات تولیدی خودمان استفاده کنیم، کار تولیدی قابل تحسینی به دست کارگران ما انجام می‌شود و نیابد این محصولات را از خارج وارد کنیم.

وی اضافه کرد: مشکلات دیگر صنایع که دچار تعطیلی یا نیمه‌تعطیل شدند مربوط به اصلاح مدیریت و هیأت مدیره است که باید مدیران جهادی و مصمم به کار گرفته شود تا بتواند کارها را پیش ببرد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: مخالف خصوصی‌سازی نیستیم اما به شرط اینکه خصوصی‌سازی درست با توانمند کردن بخش خصوصی، شناسایی موانع تولید و رفع آن همراه باشد.

رئیسی ابراز کرد: در سطح کشور کارهای خوبی در این زمینه انجام شده که باید در سطح استان نیز انجام شود تا رشد جهش داشته باشد.

وی افزود: نسبت به فعال کردن صنایع تعطیل و نیمه تعطیل کمبود آب شرب و آب کشاورزی ساماندهی پساب تصمیم‌گیری شده، تکمیل پروژه‌های آبرسانی و احداث بهسازی آن مواردی تصویب شده برای آلودگی هوا اعتباراتی تخصیص پیدا کرده است؛ یک هزار هکتار درختکاری، تکمیل ایستگاه پایش گرد و غبار همچنین نصب فیلتر کاهنده آلودگی توسط شرکت‌ها که البته برخی نسبت به نصب آن اقدام کردند ولی کافی نبوده است.

رئیس‌جمهور بیان کرد: صنایع نسبت به مسؤولیت اجتماعی خود درآمدی را اختصاص دهند؛ بخشی از درآمد خودشان را برای مسؤولیت اجتماعی هزینه کنند.

رئیسی در پاسخ به خبرنگار فارس در خصوص انتقال دفاتر صنایع بزرگ به استان گفت: اینکه دفاتر صنایع در تهران باشد قطعاً هزینه‌بر است و پیگیری می‌کنیم که این امر قانون یا دستورالعمل بوده، اصل این سیاست چه قانون باشد چه آیین‌نامه، فکر قابل تحسینی است و باید اجرا بشود.

وی عنوان کرد: اگر سلیقه مدیریتی نیز باشد سلیقه خوبی است که این مورد را دنبال می‌کنیم و کار ارزشمندی است که باید دنبال شود.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول