اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

آشتی دوباره هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد با ارشاد/جشنواره تجسمی با حضور 160 هنرمند بنام+تصویر و فیلم

با حضور 160 هنرمند بنام کهگیلویه و بویراحمدی جشنواره تجسمی در این استان به همت ارشاد اسلامی برگزار شد.

آشتی دوباره هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد با ارشاد/جشنواره تجسمی با حضور 160 هنرمند بنام+تصویر و فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ هر چند دولت تدبیر و امید مانند دولت اصلاحات در تبلیغات انتخاباتی خود بیش از هر چیز بر شیپور فرهنگ و هنر می‌دمید اما بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر آنچه که بیش از پیش در انزوا قرار گرفت حوزه فرهنگ و هنر بود.

در استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از هر دوره ای این انزوا و رکود فرهنگی هنری را از سوی دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگ و هنر مشاهده کردیم به نحوی که همه از قحطی در این حوزه سخن به میان می آوردند.

رکود و سکون بر همه اجزای فرهنگ و هنر استان از رسانه گرفته تا تجسمی و عکاسی و سینما و تئاتر و قرآن و عترت و غیره حاکم شده بود و پس از یک دوره خوب و باشکوه در دولت نهم و دهم اما در دولت یازدهم و دوازدهم شاهد حرکت آنچنانی در این حوزه نبودیم.

شاید بتوان یکی از دلایل این رکود و سکون را وضعیت اعتبارات و بودجه ها دانست اما در کل برخی کارها تنها با پول و اعتبار پیش نمی روند بلکه کمی اراده می خواهد که در دوره ۸ ساله قبل این اراده را در حوزه فرهنگ و هنر شاهد نبودیم.

قهر اهالی فرهنگ و هنر استان کهگیلویه و بویراحمد با ارشاد اسلامی استان در هشت سال پیش ریشه در همین رکود و بی توجهی به حوزه فرهنگ و هنر داشت تا جایی که بسیاری از هنرمندان بنام استان برابر چنین وضعیتی موضع گرفتند.

اما در دوره جدید تا حدود زیادی امید به کار و تلاش در ارشاد اسلامی استان بیشتر شده و مدیریت جوان و پای کار ارشاد هر چند با دست خالی اما در حال تدارک برنامه های متعدد فرهنگی و هنری در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد هستند.

برگزاری چند جشنواره و همچنین نمایشگاه در نقاط مختلف استان همانند برگزاری جشنواره تجسمی با حضور ۱۶۰ هنرمند بنام استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه فیلم و عکس و خوشنویسی و غیره نمود یکی از کارهای خوب فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در دوره جدید است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول