اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

امام جمعه خرم‌آباد: دولت و مجلس عقب‌ماندگی معیشتی بازنشستگان را جبران کنند

امام جمعه خرم‌آباد بر تامین معیشت بازنشستگان تاکید کرد و گفت: دولت و مجلس در یک زمان‌بندی منطقی عقب‌ماندگی معیشتی بازنشستگان را جبران کنند، همچنین بازنشستگان شیوه‌ای را برای بیان مطالبات خود انتخاب کنند که اسباب خوشحالی دشمنان را فراهم نکند.

امام جمعه خرم‌آباد: دولت و مجلس عقب‌ماندگی معیشتی بازنشستگان را جبران کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان، ضمن سفارش همگان به تقوای الهی، اظهار کرد: ملاک و مبنا در اسلام بر اساس تقوای الهی است، گاهی در جامعه افرادی بر اساس تقوا عمل نکرده و یا سخن نگویند، این موجب نمی‌شود دیگران از سخن و رفتار برخواسته از تقوا فاصله بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: اگر عملکرد کسی را قبول نداریم، به ۲ شیوه می‌توان سخن گفت، نخست سخنی همراه با ظلم و ستم و دیگر سخنی بر مسیر حق و بر اساس عدل و انصاف است.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به مناسبت روز یکشنبه مبنی بر روز مباهله، بیان داشت: وقوع این روز در سال دوم هجری بود، همچنین بخشیدن انگشتر در رکوع توسط حضرت علی علیه‌السلام و نزول آیات سوره انسان در این روز بوده است.

شاهرخی بر گرامی‌داشت و تبیین مناسبت‌ها تاکید و تصریح کرد: این مناسبت‌ها ضمن حقانیت بودن رسول گرامی اسلام، بیانگر این است که ولایت، امامت و حاکمیت برای امیرالمومنین علیه‌السلام و اولاد معصومین ایشان بوده است.

وی بیان داشت: در آستانه روز پنجم مرداد و برگزاری نخستین نمازجمعه به دستور امام راحل و به امامت آیت‌الله طالقانی هستیم.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه امروزه قریب ۹۰۰ نمازجمعه در سراسر کشور برگزار می‌شود، افزود: تشکیل کمیته‌های مختلفی چون کمیته‌های فرهنگی و اجتماعی و حضور عوامل انتظامی و امنیتی و سازمان‌های دولتی در شمیم خدمت در سال‌های اخیر در نمازجمعه برجسته بوده است.

شاهرخی ادامه داد: روز چهارشنبه مصادف است با پیروزی غرور آفرین رزمندگان اسلام در عملیات مرصاد، روزی که با وجود پذیرش قطعنامه، دشمنانی چون آمریکا با خوی ستم‌گری خود صدام را مجبور کرد که مجدد به مرزهای ایران اسلامی حمله کرده و تهران را تصاحب کنند، اما از سوی رزمندگان ضربه سهمگینی خوردند و توان نظامی منافقین نابود شد.

وی با بیان اینکه ۷۰ نفر از شهدای عملیات مرصاد مربوط به استان لرستان بوده است، گفت: مردانی که در آخرین عملیات جنگی برگی درخشان بر تاریخ مقاومت استان افزودند.

امام جمعه خرم‌آباد به مناسبت روز تکریم خانواده و بازنشستگان اشاره و تصریح کرد: در قرآن کریم بیان شده که اساس و پایه خانواده بر اساس مودت است، دوستی جنبه طرفینی داشته اما رحمت جنبه ایثار دارد که این فداکاری گاهی باید از طرف مرد و گاهی زن باشد.

شاهرخی اظهار کرد: چرخه حرکت یک کشور حاصل بهره‌گیری از دانش و تجربه و کار کسانی است که علم و تلاش خود را به نسل بعدی منتقل کردند و از آنان به عنوان بازنشسته یاد می‌شود.

وی بر تامین معیشت بازنشستگان تاکید و خاطرنشان کرد: دولت و مجلس در یک زمان‌بندی منطقی عقب‌ماندگی معیشتی بازنشستگان را جبران کنند، همچنین بازنشستگان شیوه‌ای را برای بیان مطالبات خود انتخاب کنند که اسباب خوشحالی دشمنان را فراهم نکند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول