اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

ائمه جمعه استان خوزستان در خطبه‌های نمازجمعه چه گفتند؟


ائمه جمعه استان خوزستان در خطبه‌های نمازجمعه به موضوعاتی همچون توجه ویژه به بازنشستگان، ضرورت توجه به خانواده و بررسی مشکلات مردم اشاره کردند.

ائمه جمعه استان خوزستان در خطبه‌های نمازجمعه چه گفتند؟

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام حسین عبدالهی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته دزفول در مصلای امام علی(ع) با دعوت همگان به رعایت تقوای الهی با اشاره به لزوم ساخت مسکن برای جوانان اظهار کرد: برای این امر ضروری است که در کنار کارهایی که دولت انجام خواهد داد از ظرفیت عظیم خیران در سطح شهرستان استفاده شود.

وی در همین ارتباط پیشنهادی ارائه داد و بیان کرد: اگر ۲۰ هزار خیر ماهانه ۵۰ هزار تومان برای ساخت مسکن جوانان اختصاص دهند در مدت ۲ سال می‌توان ۲۴ واحد مسکونی برای جوانان ساخت و به آنها تحویل داد.

 امام جمعه موقت دزفول در همین ارتباط گفت: در آینده نزدیک مسکن سازان غدیر تحت اشراف امام جمعه دزفول کلید خواهد خورد.

وی تصریح کرد: اگر خیران با همین مبالغ اندک وارد عرصه شوند، حماسه بزرگی نظیر بیمارستان خیریه سرطانی امام حسن مجتبی(ع) در دزفول رقم‌ می‌خورد.

عبدالهی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری جشن‌های عید غدیر در دزفول را ستود و خاطرنشان کرد: بر اساس آمار ارائه شد ۱۲۰ هزار پرس غذا و چهار هزار بسته ارزاق در دهه ولایت توزیع شد.

 وی اضافه کرد: همچنین در دهه ولایت ۲۰ جهیزیه نیز از سوی خیران به نوعروسان اهواز شد.

امام جمعه موقت دزفول ادامه داد: در ایام دهه ولایت و عید غدیرخم ۲۰۰ هزار قرص نان  صلواتی در بین مردم توزیع شد.

کاهش آمار بیکاری با تقویت حرفه‌آموزی در مدارس

حجت‌الاسلام جاسم عبادی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر شهید چمران با گرامیداشت سالروز مباهله پیامبر اسلام(ص) با مسیحیان نجران و نزول آیه تطهیر در حق خاندان رسالت، اظهار کرد: در این روز خداوند متعال بر ارزش‌ها، فضیلت‌های اهل بیت (ع) و جایگاه با عظمت آنها مهر تایید دیگری زد و این آیه سند محکمی بر حقانیت اهل بیت(ع) است.

وی اضافه کرد: در این روز آیه تطهیر «إِنَّمَا یُرِیدُ اللهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیراً» نازل شد که نشان از مقام عصمت و ولایت خاندان رسالت دارد. 

امام جمعه شهر شهید چمران تصریح کرد: جوانان با جان و دل حقانیت اهل بیت(ع) را بشناسند و نسبت به دلایل قطعی و محکم غدیر شناخت پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: غدیر را همانند محرم باید در میان مردم نهادینه کنیم که امسال عید غدیر همانند سراسر کشور در شهر شهید چمران و روستاهای جراحی باشکوه برگزار شد که جا دارد از همه عوامل ستاد غدیر  تقدیر و تشکر کنم.

عبادی در ادامه با گرامیداشت پنجم مرداد ماه سالروز اقامه اولین نمازجمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، عنوان کرد: امروز نمازجمعه یکی از بزرگترین نعمت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی در سراسر کشور است.

وی با بیان اینکه نمازجمعه کانون روشنگری و مشعل هدایت و امید است، عنوان کرد: در نمازجمعه هم باید مسائل روز کشور و منطقه بیان شود و هم باید مرکز هدایت و ارشاد مردم باشد.

امام جمعه شهر شهید چمران با بیان اینکه نمازجمعه به تعبیر مقام معظم رهبری قرارگاه فرهنگی هر شهر است.  متذکر شد: نمازجمعه توانسته فتنه‌های سنگین را خاموش و خنثی کند. حضور ائمه جمعه در حوادث گوناگون و در شرایط سخت در کنار مردم و در میان مردم بودن باعث امید در دل مردم شده است.

عبادی با بیان اینکه ائمه جمعه سنگ صبور مردم در شرایط سخت هستند، گفت: نمازجمعه خاری در چشم دشمنان اسلام و انقلاب و مایه امید برای آحاد جامعه و مستضعفان جهان است، نکته‌ای که باید همه ائمه جمعه سراسر کشور به آن توجه کنند این است که باید زبان گویای مردم باشند چرا که امروزه نمازجمعه پناهگاه و ملجاء همه اقشار جامعه خواهد بود.

وی یادآور شد: مردمی‌ترین نهاد در کشور نهاد امامت جمعه است. انتظار می‌رود همه مسئولان در تقویت نمازجمعه همت و از این ظرفیت عظیم برای ارتباط با مردم استفاده کنند.

امام جمعه شهر شهید چمران در فراز دیگری از خطبه‌ها با اشاره به موضوع حجاب و عفاف، بیان کرد: باید همه آحاد جامعه و ارگان‌های دولتی همت کنند تا این امر در جامعه نهادینه شود. این کار متعلق به مردم شریف و نجیب ایران اسلامی است و این مردم ثابت کردند اگر پای کار هر امری بیایند آن امر محقق شده است.

وی همچنین با گرامیداشت ششم مرداد ماه روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، گفت: اگر بخواهیم آمار بیکاری کم و اشتغال در جامعه شکوفا شود باید حرفه‌آموزی را در مدارس تقویت کنیم و دانش‌آموزان و دانشجویان حرفه‌ای بیاموزند و این اندازه وابسته کارهای اداری نباشند که هر چه سریعتر وارد بازار کار شوند.

عبادی تأکید کرد: امروز یکی از ضعف‌ها در آموزش، عدم توجه به حرفه‌آموزی جوانان عزیز است که باید این مطلب مورد توجه ویژه‌ای قرار بگیرد.

مطالبه گری از مسئولان یکی از ظرفیت‌های ائمه جمعه است

حجت‌الاسلام سید سلمان هاشمی امام جمعه در خطبه‌های نمازجمعه شهرک طالقانی با تبریک و گرامیداشت فرارسیدن 24 ذیحجه سالروز مباهله، نزول آیه تطهیر و خاتم بخشی مولا امیرالمؤمنین(ع) اظهار کرد: از بزرگترین وقایع صدر اسلام که در تاریخ ثبت شد روز مباهله است. لعن و نفرین کردن در حق یکدیگر را مباهله گویند و زمانی که دو گروه با بحث و استدلال به جایی نمی‌رسیدند، همدیگر را لعن و نفرین نموده و به خداوند واگذار می‌کردند و پیروزی در مباهله یعنی اظهار حقانیت بر دیگری است.

وی افزود: مباهله روز انتصار حق در مقابل باطل است. مباهله سندی مهم بر حقانیت اسلام و اهل بیت(ع) است.

امام جمعه شهرک طالقانی ادامه داد: مباهله روزی است که در آن آیه تطهیر که سند معصومیت اهل بیت(ع) است، نازل شد. مباهله یکی از بزرگترین فضائل امیرالمؤمنین(ع) است. کسی که نفس و جانش معادل و مماثل جان پیغمبر(ص) است. مباهله یک حقیقت قرآنی است، که نمی‌شود در آن تردید کرد. خداوند آیه مباهله را نازل فرمودند و پیغمبر(ص) عملاً آن را به همه نشان دادند.

وی با اشاره به پیام واقعه مباهله، اصافه کرد: درسی که از این واقعه مهم تاریخی می‌توان گرفت که حق همیشه پیروز است، اگر انسان به هدف خود ایمان داشته باشد، نه تنها جان خود بلکه جان عزیزترین‌ها و خانواده خود را همانند سیدالشهدا(ع) در آن راه نثار می‌کند.

هاشمی تصریح کرد: شوربختانه عید روز مباهله و خاتم بخشی حضرت أمیرالمؤمنین(ع) و نزول آیه ولایت در میان ما کمرنگ شده و  تحت‌الشعاع مراسمات محرم قرار گرفته که باید توسط ارادتمندان به ساحت خاندان أهل بیت عصمت و طهارت(ع) برجسته و احیا شود.

امام جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه‌ها با اشاره به فراسیدن پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نمازجمعه در کشور، بیان کرد: در باب اهمیت نمازجمعه همین کافی است که دو آیه آخر سوره جمعه درباره این فریضه است، همچنین روایات زیادی در تشویق به نمازجمعه وارد شده است.

وی در پاسخ به سوال که آیا ثواب و فضائلی که برای نمازجمعه در زمان حضور معصوم  مترتب است در زمان غیبت هم ثابت است؟ گفت: بله، چرا که با دقت و بررسی روایات معصومین(ع) در می‌یابیم که روایات ترویج و تشویق به نمازجمعه، مختص زمان پیامبر(ع) یا امیرالمؤمنین(ع) که حکومت اسلامی را در دست داشتند نبوده، بلکه بیشتر این روایات از سایر ائمه(ع) به‌ویژه امام باقر(ع) نقل شده، این در حالی است که به غیر از پیامبر(ص) و أمیرالمؤمنین(ع) و امام حسن مجتبی(ع) هیچ یک از معصومینِ دیگر برایشان امکان اقامه نمازجمعه توسط خودشان به خاطر جوّ خفقان وجود نداشت. 

هاشمی ادامه داد: نتیجه این می‌شود که فضائل نمازجمعه برای آن نمازی که غیر معصوم اقامه می‌نماید هم ثابت می‌باشد زیرا در زمانی که حکومت اسلامی دست معصومین نمی‌بود و اجازه اقامه نمازجمعه را نداشتند تشویق و ترغیب معصوم به شیعیان معنائی نداشت.

امام جمعه شهرک طالقانی با اشاره به ظرفیت‌های نمازجمعه، خاطرنشان کرد: خدمت‌رسانی به مردم، از افتخارات ائمه جمعه کشور است، که می‌بایست قدر این سنگر جهادی را بدانند و به آن افتخار نمایند.

وی افزود: همچنین مطالبه‌گری از مسئولان یکی از ظرفیت‌های ائمه جمعه است که معضلات و مشکلات مردم یک شهر را به گوش مسئولان شهرستانی، استانی و در نهایت مسئولان کشوری می‌رسانند.

وی عنوان کرد: از مطالبات مکرر مردمی از طریق تریبون نمازجمعه شهرک طالقانی می‌توان به مواردی از جمله مقوله تجهیز و راه‌اندازی اداره برق شهرک طالقانی که هم اکنون تبدیل به آرزویی برای این مردم شده است.

هاشمی بیان کرد: علی‌رغم پیگیری‌های متعدد نماینده ولی فقیه در استان و بنده حقیر که از مسئولان استانی انجام شد اما تا کنون این آرزو محقق نشده است، امیدواریم که این مطالبه به حق مردم هر چه سریعتر به واقعیت تبدیل شود.

ضرورت رفع مشکلات برداشت خرما در شادگان

حجت‌الاسلام عبدالرحمن منصوری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته در مسجد جامع شادگان با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی با انتقاد از برخی مسئولان اظهار کرد: کم فروشی فقط در بازار نیست بلکه مدیران و مسئولان هم ممکن است با فرق گذاشتن بین ارباب رجوع کم فروشی کنند.

وی با اشاره به برگزاری محافل شادی در دهه ولایت بیان کرد: مردم شادگان در برگزاری مراسمات دهه ولایت و عید غدیر حماسه آفریدند.

امام‌ جمعه شادگان خاطرنشان کرد: سنت‌های بومی و مضیف شیوخ عشایر در ایام عید غدیرخم و دهه ولایت رنگ و بوی عشق امیرالمومنین(ع) گرفت.

وی با اشاره به سفر ریاست جمهوری روسیه به ایران تصریح کرد: این سفر یعنی قدرت‌نمایی و ادامه تاثیرگذاری جهانی جمهوری اسلامی ایران امتداد دارد.

منصوری در ادامه سخنان خود به فصل برداشت خرما در شادگان اشاره کرد و از دست‌اندرکاران این موضوع درخواست کرد مشکلات برداشت خرما را پیش‌بینی و منتقل شود.

امام جمعه شادگان گفت: برداشت خرما در شادگان نزدیک است، از مسئولان تقاضا دارم همه مشکلات پیش‌بینی شود و پیگیری رفع آن شوند تا کشاورز و خرمادار بدون هیچ مشکلی برداشت خود را انجام دهد و بدون هیچ دغدغه‌ای شاهد رشد اقتصادی در شهرستان باشیم.

ضرورت پیگیری و حل مشکل آب حمیدیه

حجت‌الاسلام سعید لفته‌‌‌‌پور امام جمعه حمیدیه در خطبه‌‌‌‌های نمازجمعه این هفته در مسجد با اشاره به دهه ولایت اظهار کرد: برخی از نمایندگان مجلس قانون توزیع عادلانه آب را مطالعه نکردند و اطلاع ندارند. 

وی با اشاره به وظایف نماینده مجلس خاطرنشان کرد: برخی از نمایندگان خلاف بیانات رهبر معظم انقلاب در عزل و نصب مسئولان دخالت می کنند و آن را حق خود می‌دانند در صورتی‌که کار آنها خلاف شرع می باشد.

امام‌ جمعه حمیدیه تاکید کرد: هر یک از مسئولان اگر به تناسب مسئولیت خود برای حل مشکل مردم وارد شوند و از حواشی دوری کنند مشکلات کنونی به وجود نمی‌آمد.

وی عنوان کرد: کسانی که دنبال تبلیغ برای انتخابات هستند بیایند و مشکل آب منطقه را حل کنند تا مردم به آنها اعتماد کنند.

لفته‌‌‌‌پور فرا رسیدن روز مباهله را تبریک گفت و با اشاره به آیه ۶۱ سوره آل عمران خاطرنشان کرد: این آیه در مورد حقانیت اهل بیت(ع) دلالت می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول