اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

فارس من| اموال حامیان تحریم‌های ضدایرانی را به نفع ملت مصادره کنید!

جمعی از مخاطبان خبرگزاری فارس با راه‌اندازی پویشی در سامانه فارس من، خواستار مجازات و مصادره اموال حامیان تحریم‌های ضدایرانی به نفع ملت شدند.

فارس من|  اموال حامیان تحریم‌های ضدایرانی را به نفع ملت مصادره کنید!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، جمعی از مخاطبان این خبرگزاری با راه‌اندازی پویشی در سامانه فارس من، خواستار مجازات و مصادره اموال حامیان تحریم‌های ضدایرانی به نفع ملت شدند.

این مخاطبان یادآور شده‌اند:‌ "یکی از موثرترین راهکارهای مقابله به مثل با تحریم‌های امریکا، بجای تحریم های کم اثر و بیشتر شعاری، تحریم پیاده نظام دشمن در کشور و مصادره اموال ایشان به نفع آسیب دیدگان از تحریم‌های ظالمانه دشمن است. تحریم‌هایی که کاملا این خیانت پیشگان در آن سهیم بوده و هستند.

در این راستا می‌بایست قوانین دقیق و موثری در مجلس به تصویب رساند و بصورت جدی نیز آنرا اجرا نمود. اتفاقا این راهکار از جهات مختلفی موثر است و اینکه تاکنون موضوعی به این مهمی مغفول واقع شده است خود جای تامل دارد. نخست آنکه عمده این افراد به لحاظ وضع مالی هم در وضعیت مناسبی هستند حال این اموال از بیت المال به یغما رفته یا از جای دیگر بدست آمده است، موضوع دیگری است، اما ثروت این اشخاص می‌بایست همانند یک پرونده حقوقی به نفع شاکیان پرونده که شامل عامه مردم متضرر شده از این اقدامات آنهاست، ضبط شود و بخشی از خسارات مردم را از اموال ایشان جبران کرد. دیگر آنکه این رویکرد کاملا بازدارنده است و می‌تواند جلوی این بی قانونی و بی پروایی مجرمین در تمکین خواسته های دشمن را سد کند.

در ادامه عنوان شده است: در اینباره نه تنها عوامل، بلکه می‌بایست حامیان معنوی تحریمها و مشوقین دشمن را نیز از قلم نینداخت. ممکن است کسانی همچون فائزه هاشمی با بی حیایی مختص خود به صراحت از این تحریمها حمایت کرده باشند که مشخصا باید قانون درباره ایشان اجرا گردد اما نباید افرادی همچون تاج‌زاده، زیبا کلام، حجاریان و ... حتی عده‌ای از دولتمردان سابق که در اینباره تلویحأ یا به‌صورت عملکردی حامی این خسارات سنگین بوده‌اند و راهکارهای دور زدن تحریم‌ها را برای دشمن آشکار نموده‌اند از قلم بیافتند.

اینکه برخی با فشار رسانه‌ای یا ابزارهای دیگر این خیانت‌ها را به سطح اختلاف سلیقه یا نهایتا جرم سیاسی تقلیل دهند هم ترفندی بی رنگ است چون هیچ کس نیست که نداند اعمال این مجرمان چه ضربه‌های هولناک امنیتی، سیاسی و اقتصادی به کشور زده است و در این باره دستگاه‌های مسئول نباید به هیچ وجه منفعل شوند.

جالب توجه است که آمریکا همواره با توسل به کمترین بهانه‌ها از اهرم مصادره اموال دشمنان سیاسی خود و جبران خسارت به نفع خود و خسارت دیدگان بهره می‌گیرد حال آیا سزاوار و منصفانه نیست که این افراد به دین خودشان مجازات شوند و یکبار طعم واقعی خیانت به کشورشان را در دادگاهی عادلانه بچشند؟ آیا این راهکار دردآوری برای مجازات دشمن و مقابله به مثل واقعی با تحریم‌های ظالمانه‌اش علیه کشورمان نیست که اگر هست که هست میبایست به‌صورت جدی از متولیان امر مطالبه گردد."

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول