اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

متروپل نماد فروریختن این دنیا برسرِ انسان است/امید به زندگی به روایت سفال‌ها

نمایشگاه «آوار امید» با آثاری از تارا موسویان به روایت سفال از امید به زندگی در گالری «مهرسان» در حال برگزاری است.

متروپل نماد فروریختن این دنیا برسرِ انسان است/امید به زندگی به روایت سفال‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس، نمایشگاه «آوار امید» با آثاری از تارا موسویان و با همت موسسه فرهنگی هنری «مهرسان» در حال برگزاری است.

نمایگاه «آوار امید» از ۲۸ تیر کار خود را در گالری «مهرسان» آغاز کرده است. این نمایشگاه مجموعه‌ای از آثار سُفالِ تارا موسویان را شامل می‌شود که به واقعه‌ «متروپل» پرداخته است.

تارا موسویان درباره آثار سُفالش در این نمایشگاه می‌گوید: پایه نمایشگاه براساس واقعه «متروپل» است. اما نگاه ما کمی متفاوت است و سعی کردیم در دل این فاجعه، امید به زندگی را ببینیم. تلاش کردم تا در تک تک آثار امیدی را بگنجانم که مخاطب را به سمت خودش بکشد.

او ادامه می‌دهد: شروع ساخت آثار این نمایشگاه از دو سال پیش بود. اما پس از اینکه واقعه متروپل رخ داد، خیلی تحت تاثیر این حادثه قرار گرفتم و به همین دلیل تصمیم گرفتم تا فضای این آثار را به سمت «متروپل» ببرم. متروپل را نماد فروریختنِ این دنیا برسرِ انسان می‌دانم. 

کوزه‌ها شبیه ما انسان‌ها هستند
ساناز حسینمردی کیوریتور این نمایشگاه هم می‌گوید: در روزهای شیوع ویروس کرونا، تارا موسویان شروع به ساختنِ آثاری می‌کند که نماد بیشتر آنها کوزه است. کوزه را به این دلیل استفاده کرده که شبیه ما انسان‌هاست، یعنی کوزه هم مانند ما درونش پیدا نیست. آدم‌ها هر چقدر پیچیده‌تر باشند، دیدنِ درونشان دشوارتر است.
او ادامه می‌دهد: کلام آخر این نمایشگاه امید است. می‌خواهد بگوید که در اوج تاریکی و ناامیدی، باز هم امید هست. نام نمایشگاه متروپل است، اما در عین آوار و سیاهی، باز هم امید برای زندگی هست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول