اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رئیس دوما: بایدن به دنبال طولانی کردن خصومت‌ها در اوکراین برای ماندن در قدرت است

رئیس دومای دولتی روسیه گفت رئیس‌جمهور ایالات متحده برای باقی ماندن در کاخ سفید نیاز دارد که درگیری‌ها در اوکراین ادامه یابد.

رئیس دوما: بایدن به دنبال طولانی کردن خصومت‌ها در اوکراین برای ماندن در قدرت است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای دولتی روسیه پنجشنبه (۲۱ ژوئیه) در کانال تلگرامی خود نوشت جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده برای اینکه در قدرت بماند، نیاز دارد تا خصومت‌ها در اوکراین طولانی شود.

به گفته این قانوگذار روس، از آنجا که بایدن به «ایدئولوگ جنگ تا آخرین اوکراینی تبدیل شد و برای جلوگیری از حل و فصل صلح‌آمیز در دونباس به هر کاری دست زده»، اوکراین در انتخابات میان دوره‌ای آتی کنگره آمریکا در کانون توجه قرار خواهد گرفت. وی همچنین گفت که «حفظ اکثریت حامیان (دموکرات‌ها) در کنگره برای بایدن بسیار مهم است زیرا در غیر این صورت ممکن است با استیضاح مواجه شود یا نتواند در انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی آمریکا شرکت کند».

به گزارش «تاس»، ولودین گفت «در حالی که اوکراین حاکمیت خود را از دست داده و در آستانه خودویرانگری قرار دارد، بایدن برای ماندن در قدرت به اقدامات نظامی بیشتر در اوکراین نیاز دارد. او هیچ راه دیگری ندارد».

رئیس دومای دولتی روسیه سپس در اشاره به مشکلات داخلی آمریکا و غرب اظهار داشت: «قبلاً بایدن از کودتای کی‌یف و رژیم نازی حمایت می‌کرد و اکنون با چسبیدن به قدرت، تمام جهان را وارد یک نزاع مسلحانه و یک بحران اقتصادی می‌کند. تورم در ایالات متحده به بالاترین حد خود در ۴۰ سال گذشته رسیده، افزایش قیمت‌ها در اتحادیه اروپا به بالاترین حد خود از زمان شروع رکوردها رسیده است. آیا (حفظ) دفتر ریاست‌جمهوری بایدن واقعا ارزش این فداکاری‌ها را دارد؟»

پیش‌تر همچنین «دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت روسیه گفت اوکراین به عنوان یک کشور ممکن است در نتیجه رویدادهای در حال وقوع از نقشه ناپدید شود. وی در این خصوص در تلگرام نوشت: پس از کودتای ۲۰۱۴، اوکراین استقلال کشور خود را از دست داد و تحت کنترل مستقیم غرب جمعی قرار گرفت و همچنین شروع به این باور کرد که ناتو امنیت آن را تضمین می‌کند. در نتیجه همه رویدادهای کنونی اوکراین ممکن است آنچه از حاکمیت کشور خود باقی مانده را از دست بدهد و از نقشه جهان محو شود.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس لوهانسک و دونتسک برای دفاع در مقابل اوکراین، دستور آغاز عملیات نظامی در اوکراین را صادر کرد و از همان ابتدا تأکید کرد که مسکو به دنبال اشغال قلمروهای اوکراین نیست و هدف از عملیات نظامی را نازی زدایی و خلع سلاح اوکراین اعلام کرد. 

از ابتدای درگیری‌ها، کشورهای غربی از جمله ایالات متحده آمریکا با تشدید فشارهای تحریمی علیه روسیه و عرضه تسلیحات سبک و سنگین به اوکراین نه تنها کمکی به آرام شدن اوضاع نکرده‌اند بلکه بر آتش درگیری‌های این کشور اروپایی دامن زده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول