اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  مسئولیت های اجتماعی

شناسایی ۴۲ مرکز نوآوری در کشور/«نوپیا» فرصتی برای مقابله با مشکلات

مدیرعامل ستاد پیشرفت جامع منطقه‌ای ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت:نوپیا نخستین فرصتی است که طی آن می‌توان فرصتی برای گروه‌های گوناگون اجتماعی فراهم آورد و درباره مسائل مختلف طرح و بحث کرد.

شناسایی ۴۲ مرکز نوآوری در کشور/«نوپیا» فرصتی برای مقابله با مشکلات

به گزارش خبرنگار گروه رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس، محمد محسن دوباشی، مدیرعامل ستاد پیشرفت جامع منطقه‌ای ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در گردهمایی اولین رویداد ملی نوآوری اجتماعی (نوپیا) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد:جریان نوآوری اجتماعی در کشور موضوعی تازه نیست بلکه در یک دهه گذشته طی مفاهیم گوناگون درباره آن صحبت شده است.

وی افزود: نوپیا نخستین فرصتی است که طی آن می‌توان فرصتی برای گروه‌های گوناگون اجتماعی فراهم آورد و درباره مسائل مختلف طرح و بحث کرد.

مدیرعامل ستاد پیشرفت جامع منطقه ای ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در ادامه ابراز کرد: عرصه‌های اجتماعی عرصه فرصت و موضوعات جدید است؛ بنابراین اولین موضوع این است صرفا به آسیب های اجتماعی توجه نشود و به فرصت های ورزش، محیط زیست، آموزش، حوزه زنان و سلامت بیشتر فکر می کند.

دوباشی افزود: نوآوری اجتماعی به مشارکت مردم بسیار توجه دارد و باید تکنولوژی به میدان آمدن مردم برای حل مسئله وجود داشته باشد که نوآوری اجتماعی کلید اصلی این موضوع است.

مدیرعامل ستاد پیشرفت جامع منطقه‌ای ستاداجرایی فرمان امام تاکید کرد: ما امروز در کشور خانواده‌های چند معلولی داریم که در شرایط دشوار اقتصادی دچار مشکلاتی هستند که این گروه‌های نوآور اجتماعی می‌توانند راه حل مشکلات آنها باشند.

وی افزود: نوآوری‌های اجتماعی باید برای آینده کشور جریان نوآوری را خلق کند که نوپیا این وظیفه را بر عهده دارد.

دوباشی با اشاره به مراکز شناسایی شده نوآوری در کشور، تأکید کرد: در رویداد نخست حدود ۴۲ مرکز نوآوری را شناسایی کردیم اما به سبب کرونا و به تعویق افتادن برخی برنامه‌ها، ۲۲ مجموعه امروز حضور داشته باشند.

مدیرعامل ستاد پیشرفت جامع منطقه‌ای ستاداجرایی فرمان امام گفت: امروز اولین گردآوری مسئولین حوزه نواوری بوده و نوپیا هویت جمعی نوآوری های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه اکوسیستم نوآوری می‌تواند جریان و پدیده جدید در کشور باشد که امیدواریم و اثر گذار است، افزود: نوپیا هویت جمعی این مراکز جمعی است و قرار است هر ساله این رویداد برگزار شود.

وی با بیان اینکه ما چرخه نواوری را ایده شروع نمی‌کنیم که این موضوع در دنیا از ایده شروع می‌شود،گفت: در جریان نواوری اجتماعی به درصدی توجه می‌کنیم که موفق نشده‌اند و نوآوری اجتماعی تفاوت‌های جدی با نواوری مرسوم دارد.

دوباشی گفت: نوآوری به فکر حل مسئله‌های بزرگ هستند و نوآوری اجتماعی جریانی است که به حل مسائل خرد نیز توجه دارد.

وی با اشاره به اینکه ایده در دنیا امروز موضوعیت ندارد و موضوع است که در دنیا مورد توجه است،گفت: جریان نوآوری اجتماعی رقابت محور نیست و دوست داریم هم افزایی رخ دهد. به طور مثال باید مجموعه‌های مختلفی در حوزه محیط زیست فعال باشند.

دوباشی گفت: نوآوری اجتماعی همکارانه است و موضوع نوآوری اجتماعی دانش و تکنولوژی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول