اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

بیشترین کودکان کار و خیابان در مرکز استان گلستان اتباع خارجی هستند

سرپرست اداره کل بهزیستی گلستان گفت: بیشترین کودکان کار و خیابان شناسایی شده مرکز استان اتباع خارجی هستند.

بیشترین کودکان کار و خیابان در مرکز استان گلستان اتباع خارجی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، عارف کیانی در افتتاح مرکز حمایتی آموزشی روزانه کودک و خانواده شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: دومین مرکز حمایتی اموزشی روزانه کودک و خانواده در گلستان در شرق گلستان با محوریت شهرستان گنبدکاووس راه اندازی شد.

وی تصریح کرد: شناسایی و جذب کودکان کار و خیابان زیر ۱۸ سال، توانمندسازی آنها و خانواده، تغذیه مناسب، آموزش انها با ارائه مدرک از مرکز آموزش فنی و حرفه ای و پیگیری تحصیل کودکان بازمانده از تحصیل از جمله اقدامات اجرایی این مرکز است.

سرپرست اداره کل بهزیستی گلستان خاطرنشان کرد: نخستین مرکز حمایتی اموزشی روزانه کودک و خانواده حدود پنج سال پیش در شهرستان گرگان با ظرفیت اسمی ۲۵۰ نفر راه اندازی شده و تاکنون ۲۳۰ کودک کار و خیابان در گرگان توسط این مرکز شناسایی و توانمندسازی شدند.

وی ادامه داد: بیش از ۹۶ درصد از کودکان کار و خیابان شناسایی در گرگان از اتباع خارجی بوده و تلاش کردیم تا در این مرکز به مادران و خانواده ها آموزش های لازم در راستای کاهش آسیب های اجتماعی ارائه شده و از انها حمایت کنیم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس در این مراسم گفت: این مرکز با هدف پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی در حوزه کودکان کار و خیابان به صورت تخصصی در بخش های مداخلات تخصصی، مداخلات روانشناختی، مددکاری و جلوگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت می کند.

مسلم نوروزی اظهار کرد: در چهار سال گذشته به دلیل افزایش تورم و فشارهای اقتصادی از یک طرف و شیوع بیماری کرونا از طرف دیگر سبب شده تا با کاهش فعالیت های اقتصادی خانواده ها، میزان خشونت خانگی  افزایش یافته و باعث رشد اسیب های اجتماعی در خانواده ها شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون تعداد ۱۵۷ نفر کودک کار و خیابان در گنبدکاووس شناسایی شدند که بیشتر انها بومی بوده و از روستاهای اطراف و حاشیه شهر گنبدکاووس هستند.
انتهای پیام/۲۳۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول