به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، « درخواست روستاییان خواف ایجاد جاده ایمن و استاندارد است» یکی از سوژههای مردمی است که تعداد بیشماری در سامانه (فارس من) از آن حمایت کرده اند.
جاده خواف یکی از مسیرهای خطرناک استان به طول 110کیلومتر است که همواره شاهد وقوع تصادفات دلخراش رانندگی در آن بوده ایم. عرض کم، آسفالت نامناسب این جاده و قدمت آن باعث شده که از آن به «جاده پیر» هم تعبیر شود همچنین به خاطر عبور و مرور تریلیهای ترانزیتی و بهخاطر اتفاقات ناگوار و حوادث تلخ بسیار که در این جاده رخ داده به جاده مرگ نیز مشهور است.
مسئولان امر در سالهای گذشته بارها از این محور بازدید کرده و قولهایی داده اند اما با وجود این که چند سال قبل دوبانده شدن این محور در استان به تصویب رسید و در شهریور سال 93 با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی دو بانده شدن این محور آغاز شد، هنوز خبری از تکمیل این محور نیست و فقط زیرسازی بخش کوچکی از آن انجام شده است.
از طرفی با توسعه صنعت در شهرستان خواف به عنوان «عسلویه دوم» و تردد روزانه حدود هزار و 500دستگاه تریلی حامل سنگ آهن از این محور، ضرورت دوبانده شدن آن دوچندان به نظر می رسد.
مخاطبان خبرگزاری فارس کمپینی به راه انداخته اند و خواستار پاسخگویی مسئولان شده اند. در بخشی از این مطالبه مردمی آمده است:« شهرستان خواف استان خراسان رضوی با وجود معادن سنگ آهن و گردش مالی چند ده هزار میلیاردی به دلیل کمکاری مسئولین مربوطه فاقد جادهای ایمن میباشد و هر روز شاهد از دست دادن جوانانی هستیم که هنگام برگشت به خانه از همان معادن، جانشان را در جادههای ناایمن شهرستان از دست میدهند.»
ضرورت ورود مسئولان
عبور و مرور ماشین های سنگین ترانزیتی در جاده ای با عرض غیر استاندارد و آسفالت نامناسب خطر تصادف در این جاده را افزایش داده است و بارها شاهد اخباری مبنی بر تصادف یا واژگونی کامیون ها در این محور بوده ایم. نکته مهم این است که جاده خواف از نظر عرضی استاندارد نیست و این موضوع اهمیت بهسازی و دوبانده شدن جاده را دو چندان می کند.
حال می طلبد مسئولان با ورود جدی به این موضوع ضمن تخصیص بودجه پیگیر انجام عملیاتی آن باشند . خبرگزاری فارس پیگیر این موضوع است.
انتهای پیام/