اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اختصاص اعتبار ۱۰ میلیارد ریالی به مرمت بقعه شیخ حیدر کدکنی و امامزاده عبدالله (ع) تربت حیدریه

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه گفت:یک میلیارد ریال اعتبار به مرمت مجموعه شیخ حیدر کدکنی و امامزاده عبدالله (ع) تربت حیدریه اختصاص یافت.

اختصاص اعتبار ۱۰ میلیارد ریالی به مرمت بقعه شیخ حیدر کدکنی و امامزاده عبدالله (ع) تربت حیدریه

 به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ خراسان رضوی، علی محمدی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه اظهار کرد: در پی بازدید نماینده مردم شهرستان تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی از این مجموعه تاریخی و قول مساعدت  برای مرمت و ساماندهی بقعه تاریخی امامزاده عبدالله (ع) کدکن ، مبلغ یک میلیارد ریال از طریق گروه تامین مالی به فاند تامین و به حساب هیئت امنای این مجموعه واریز شد.

وی ادامه داد: این مبلغ با هماهنگی و نظارت ادارات میراث‌فرهنگی و اوقاف و امور خیریه و هیئت امنای مزار و پس از تایید طرح مرمتی بنا توسط اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان،  برای استحکام بخشی، مرمت و احیای طاق‌های درگاه‌های مزار، ایجاد پوشش اضطراری سقف مزار و تثبیت  تزئینات، بندکشی و نورپردازی مجموعه هزینه می‌شود.

محمدی تصریح کرد:مجموعه معماری شیخ حیدر کدکنی به‌عنوان یکی از مجموعه‌های معماری شاخص استان خراسان رضوی، مربوط به دوران سلجوقی، ایلخانی و تیموری است، این مجموعه شامل مسجد، ایوان و مزار است و مهم‌ترین ویژگی معماری این بنا وجود تزیینات آجرکاری، نقاشی روی گچ و کاشی کاری است.

وی گفت: در ابتدای سال جاری موزه یافته‌های تاریخی و باستان‌شناسی کدکن در محل این مجموعه تاریخی افتتاح شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول