اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

خیرالدین:به دنبال ایجاد و راه‌اندازی قطب‌های فناوری و نوآوری در پژوهشگاه‌ها هستیم

مجمع پژوهشگاه‌های ملی کشور با حضور دکتر خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات وفناوری و روسای پژوهشگاه های ملی کشور در محل پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران برگزار شد.

خیرالدین:به دنبال ایجاد و راه‌اندازی قطب‌های فناوری و نوآوری در پژوهشگاه‌ها هستیم

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران، دکتر خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر تقویت جایگاه و نقش پژوهشگاه‌ها در توسعه و تجاری‌سازی فناوری و حل مشکلات و چالش های کشور؛ به راهبردهای معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم در جهت تقویت این جایگاه اشاره کرد و گفت: معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم در پنج بخش توسعه، تکمیل و تقویت زیست بوم فناوری و نوآوری کشور، تجاری‌سازی فناوری و اشتغال آفرینی دانش بنیان، آموزش و ترویج کارآفرینی و فرهنگ دانش بنیانی در کشور، طراحی، تدوین و پایش نظام ملی نوآوری در حوزه آموزش عالی و مأموریت‌گرایی و هدایت ظرفیت های فناورانه در جهت حل مسائل کلان کشور راهبردهای خود را ارائه و عملیاتی کرده است.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم افزود: تشویق و تسهیل ایجاد مراکز کارآفرینی و نوآوری، مراکز رشد، پردیس‌های فناوری و نوآوری و پارک های علم و فناوری در دانشگاه ها، دستگاه های دولتی و بخش خصوصی و حمایت از ایجاد قطب‌های فناوری و نوآوری در پژوهشگاه ها از جمله برنامه های ما در جهت توسعه، تکمیل و تقویت زیست بوم فناوری و نوآوری کشور است.

وی با اشاره به سیر تکاملی زیست بوم فناوری و نوآوری در پژوهشگاه ها افزود: در گام اول با ایجاد مراکز نوآوری باید به این چرخه ورود کرد و سپس در گام های بعدی با ایجاد مراکز رشد واحدهای فناور و در نهایت ایجاد قطب‌های فناوری و نوآوری زنجیره زیست بوم فناوری و نوآوری تکمیل شود.

همچنین در این نشت، دکتر طاهری نیا رئیس موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و دبیر مجمع پژوهشگاه‌های ملی کشور ضمن خوش آمدگویی از اعلام آمادگی پژوهشگاه های ملی برای پذیرش دانشجوی بورسیه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا خبر داد.

 سپس دکتر نکومنش رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران به معرفی ماموریت‌ها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این پژوهشگاه پرداخت. وی با اشاره به روند افزایشی طرح های فناور در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران گفت: این پژوهشگاه با توجه به ظرفیت موجود در جهت توسعه فناوری گام های بزرگی برداشته و بنا بر اعلام ISC در آخرین رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی ایران در بین 5 پژوهشگاه برتر کشور قرار گرفته است.

رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران افزود: با ایجاد کانون های تحقیقاتی پلیمرهای مهندسی و غشا و تشکیل هسته چاپ سه بعدی در زمینه هم افزایی و تحقیقات متمرکز فعالیت های چشمگیری داشته ایم.

در بخش پایانی این نشست دکتر شعبانی رئیس پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی به ارائه سخنانی پیرامون تحول و بازنگری در ماموریت پژوهشگاه‌ها با هدف اثربخشی نتایج پژوهش در جامعه پرداخت.

دکتر خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم و روسای پژوهشگاه های ملی کشور پس از این نشست از مرکز تجاری سازی و نوآوری پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران بازدید کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول