اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

دولت به مسئله شهرک جوانان تبریز ورود کند/ حاشیه‌نشینان تبریز کجا می‌روند!

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: دولت در خصوص شهرک جوانان ورود کرده و روی آن کار کند. این شهرک با توجه به شرایط خود می‌تواند با استقبال قابل توجهی همراه شده و خیلی سریع‌تر به نتیجه برسد.

دولت  به مسئله شهرک جوانان تبریز ورود کند/ حاشیه‌نشینان تبریز کجا می‌روند!

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فریدون بابایی‌اقدم، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز صبح امروز در جلسه مشترک کمیسیون شهرسازی شورا با نماینده مجلس و اداره‌کل راه و شهرسازی بر ورود دولت به اجرای پروژه شهرک جوانان با اشاره به موضوع شهرک جوانان و لزوم ورود دولت به ساخت مسکن در این شهرک اظهار داشت: خصوص شهرک جوانان تفاهم‌نامه‌ای که با دولت امضا شده برای تولید مسکن، جابه‌جایی حاشیه‌نشینی و موضوع بازآفرینی شهری است. مصمم هستیم که شهرداری ظرفیت خود را در این خصوص به کار بگیرد اما تأکیدم بر این است که در کنار شهرهای جدید شهریار و سهند، شهرک جوانان نیز توسط اداره‌کل راه و شهرسازی برای طرح نهضت ملی مسکن معرفی شود تا پیمانکاران این طرح در این محدوده نیز پروژه‌های مربوطه را اجرا کنند.

وی ادامه داد: جلسه امروز به‌عنوان طرح موضوع و طرح دغدغه نمایندگان مردم در شورای شهر با حضور مدیرکل راه و شهرسازی و نماینده مردم در مجلس بود و تلاش می‌کنیم در جلسات بعدی موضوع به صورت تخصصی‌تر مورد بررسی قرار گرفته و به نتایج مطلوب که به نفع شهرمان باشد، دست پیدا کنیم.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به لزوم اجرای قوانین مربوط به توسعه و بازآفرینی شهری خاطرنشان کرد: ماده ۶ قانون ساماندهی حمایت از تولید و عرضه مسکن در خصوص واگذاری اراضی دستگاه‌های دولتی برای توسعه شهری به صورت شفاف توضیح داده است. ماده ۹ قانون بازآفرینی و ماده ۱۲ قانون جهش تولید مسکن نیز بر آن تأکید کرده‌اند.

وی یادآور شد: درخواست ما این است که تقاضای مؤثر و تقاضای بالقوه را در نظر بگیریم اما این تقاضای مؤثر در قانون جهش تولید مسکن مدنظر نبوده و تقاضای ما اصلاح این مورد است. در بعد نظارت بر قانون،  نظارت بر ماده ۱۱ و ماده ۱۲ تأکید داریم. شرایط به‌گونه‌ای است که ظاهراً دولت ماده ۱۲ را نادیده گرفته و درخواست می‌کنیم این موضوع توسط مجلس پیگیری شود.

بابایی‌اقدم گفت: دولت در خصوص شهرک جوانان ورود کرده و روی آن کار کند. این شهرک با توجه به شرایط خود می‌تواند با استقبال قابل توجهی همراه شده و خیلی سریع‌تر به نتیجه برسد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول