به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، احمدی جعفری رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان صبح امروز در گفتوگو با خبرنگاران اظهار کرد: در طرح ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی بجای فرستادن اوراق قضایی شامل ابلاغیه و احضاریه به منزل و محل کار افراد، این ابلاف از طریق اینترنت برای آنها ارسال میشود.
وی ادامه داد: در روش سنتی احتمال مطلع نشدن فرد از تاریخ و ساعت حضور در شعبه و در نتیجه طولانی شدن زمان رسیدگی به پروندهها به علت تجدید وقت، وجود داشت.
رئیس شورای حل اختلاف گلستان افزود: پارسال ۶۰۳ هزار ابلاغیه در شعب شورای حل اختلاف استان صادر شده که از این میان، ۹۱ درصد بهطور الکترونیکی به طرفین پروندهها ابلاغ شده است.
جعفری افزود: با ابلاغ اینترنتی این اوراق، در مصرف بیش از یک میلیون برگ کاغذ صرفه جویی شد.
وی با تاکید بر آنکه همه مراجعان به شورای حل اختلاف گلستان ملزم به ثبت نام در سامانه ثنا هستند، یادآور شد: همکاران ما در شورای حل اختلاف، دادگستریها و دفاتر خدمات قضایی این آمادگی را دارند که حساب کاربری ابلاغ الکترونیکی برای مراجعین ایجاد کنند.
انتهای پیام/۸۳۰۰۴/س