اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

استاندار تهران: قانون حریم ۱۵۰ متر رودخانه نیاز به اصلاح قوائد بالادستی دارد

استاندار تهران گفت: در رابطه با موضوع راه ها و حریم ۱۵۰ متر رودخانه نیاز به اصلاح یکسری قوائد بالادستی داریم که دستگاه ها مکلف هستند، مکانیزم اصلاح فرایند را دنبال کنند.

استاندار تهران: قانون حریم ۱۵۰ متر رودخانه نیاز به اصلاح قوائد بالادستی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شمیرانات، محسن منصوری استاندار تهران شامگاه سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان شمیرانات با بیان اینکه باید عزم کنیم تا به اندازه توان مشکلات و مسائل این منطقه را برطرف کنیم اظهار کرد: شهرستان شمیرانات برای کشور الگو ساز است، هر اتفاقی در این مناطق می‌افتد به فاصله ۶ ماه در سایر مناطق تهران و به فاصله یک سال در کشور رخ می‌دهد لذا اگر در این منطقه از لحاظ فرهنگی و اجتماعی درست ریل گزاری کنیم به کشور خدمت کرده‌ایم.

وی گفت: وقتی یک ساختمان چندهزار متری با اشتباه یک کارشناس به طور غیرمجاز ساخته می شود، تبعات اشتباه یک نفر به شکل یک تصویر نامطلوب، سوژه ۱۰۰ رسانه می‌شود لذا در موضوع ساخت‌وساز های غیرمجاز همه مسئول هستیم.

استاندار تهران ادامه داد: یکی از مسائل مهم، ساخت‌وسازهای غیرمجاز است که مسئولین را مکلف به برخورد جدی با ساخت‌وساز های غیرمجاز کردیم و یک تقسیم کار دقیق بین دستگاه های مختلف انجام دادیم و تامین منابع مورد نیاز را هم مقرر شد سازمان برنامه انجام دهد.

منصوری بیان کرد: در بازدید از شهرها و چند روستا و مسیرهای روستایی شمیرانات، مشکلاتی از جمله حریم ۱۵۰ متر رودخانه و مسائل مربوط به حریم جاده و مشکلاتی که مردم با منابع طبیعی و جهادکشاورزی داشتند را بررسی کردیم.

وی گفت: در رابطه با موضوع راه ها و حریم ۱۵۰ متر رودخانه نیاز به اصلاح یکسری قوائد بالادستی داریم که مکانیزم این اصلاح فرایند را مشخص کردیم و دستگاه ها مکلف هستند این مسائل را دنبال کنند.

استاندار تهران افزود: در بحث های فرهنگی مربوط به روستاها گفت‌وگویی با امام جمعه لواسانات داشتیم و ان‌شاءالله دهیاران و اعضای شورا کمک کنند تا در بحث های فرهنگی هم شاهد تحول چشمگیر در سطح روستا ها باشیم.

بهرمندی از مزایای گردشگری شمیرانات در پایین ترین حد قابل تصور است

مجتبی ذاکریان فرماندار شهرستان شمیرانات نیز در این جلسه با بیان اینکه گردشگری اولویت توسعه شهرستان است، اظهار کرد: شمیرانات به لحاظ زیرساخت گردشگری و آموزش توانمندسازی مردم برای بهرمندی از مزایای گردشگری در پایین ترین حد قابل تصور است و تنها آورده موضوع گردشگری برای مردم زباله و آلودگی های زیست محیطی است.

فرماندار شهرستان شمیرانات با اشاره به اینکه گردشگران از زمین های مردم که حصار ندارد استفاده می‌کنند، تصریح کرد: مردم اگر بخواهند از محصولی که برایش زحمت کشیدند دفاع کنند سند ندارند، بخواهند سند بگیرند باید حصار بکشند، بخواهند حصار بکشند باید سند داشته باشند و شاهد درگیری های متعدد هفتگی در این خصوص هستیم.

استاندار تهران در جریان سفر به شهرستان شمیرانات، مسائل و معضلات راه و پروژه احداث تونل محدوده کمرخانی و مشکلات محیط زیست روستاهای گرمابدر و آبنیک و وضعیت راه مواصلاتی روستای امامه به راحت‌آباد را مورد بررسی قرار داد.

منصوری پس از بازدید از مناطق مختلف بخش های لواسانات و رودبارقصران در محل مصلی نمازجمعه لواسانات به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران، چند تن از مدیران کل ادارات، فرماندار شمیرانات، امام‌جمعه لواسانات و مسئولین دیگر در جلسه شورای اداری شهرستان شمیرانات حاضر شد و در این جلسه تقریبا برای ۱۵ مورد از مشکلات شهرستان تصمیم گیری شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول