اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

دروازه عتبات| عرضه ۲ میلیون آب معدنی به زوار امام حسین (ع) در مرز مهران

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام ‌(ره) استان ایلام گفت: 2 میلیون آب معدنی برای زوار امام حسین (ع) در مرز مهران دپو می‌شود.

دروازه عتبات| عرضه ۲ میلیون آب معدنی به زوار امام حسین (ع) در مرز مهران

محمد زارع مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: خدمت به زائران سیدالشهدا(ع) در راهپیمایی پر شکوه اربعین یکی از جلوه‌های معنوی را پدید آورده و همه دستگاه‌ها بایستی به صورت جدی پای کار باشند تا در این مدت کوچک‌ترین خللی متوجه زائرین نشود. 

وی به برخی از فعالیت‌های ستاد اجرایی در این ایام اشاره کرد و افزود: با توجه به شدت گرمایی وجود آب خنک در پایانه مرزی بسیار مهم است و در این راستا ۲ میلیون آب معدنی برای زوار دپو می‌کنیم. 

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام تصریح کرد: بیمارستان فوق تخصصی ۳۳ تخت خوابی ستاد اجرایی در مرز مستقر و خدمات پزشکی، درمانی و دارویی را به زائران ارائه می‌دهد. 

زارع با اشاره به این که فعالیت موکب‌ها برای ارائه خدمات به زائرین از ۱۹ شهریور شروع و تا سه روز پس از اربعین ادامه دارد تصریح کرد: ۲۵ تا ۳۰ هزار پرس غذا توسط موکب‌های ستاد اجرایی بین زوار توزیع می‌شود و در طول این مدت از موکب‌های فعال توسط هیات و سایر سازمان‌ها حمایت خواهد کرد. 

وی ادامه داد: ۲۰ عدد کولر گازی ایستاده در حسینیه، پایانه و محل اسکان موقت زائران ایجاد کرده و علاوه بر آن روزانه ۱۰ تن یخ یعنی حدود ۵۰۰ قالب یخ توسط دستگاه تولید و در بین موکب‌ها توزیع می‌شود. 

این مقام مسئول تصریح کرد: ۲۰ دستگاه آب سرد کن از پل زائر تا پایانه مرزی با پیشرفته‌ترین تجهیزات در اختیار زوار قرار گرفته است. 

زارع گفت: با توجه به خطر گرمازدگی برای زائرانی که در پشت گیت‌ها هستند ۲ هزارمتر سایه بان در پایانه شهید سلیمانی توسط ستاد اجرایی ایجاد شده است. 

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام بیان کرد: درمانگاه مرکز جامع سلامت شهر مهران که توسط ستاد اجرایی احداث شده آماده بهره بردای و ارائه خدمات به زائران است. 

زارع گفت: آب شرب پایانه مرزی قاسم سلیمانی و پایانه برکت توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) لوله کشی شده و ۱۵ میلیارد تومان برای ایجاد مخزن و تأمین آب هزینه شده است. 

وی در پایان گفت: ستاد اجرایی در ایام اربعین بخش عظیم فعالیت‌ها را عهده دار است که با تمام توان و به صورت شبانه روزی پای کار خواهد بود.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول