اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اوج گیری مجدد بیماری کرونا در استان خراسان رضوی

رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در یک آمار مقایسه ای، در ده روز اخیر، روند مراجعه بیماران سرپایی و نتایج تست کرونا افزایشی است به گونه‌ای که میزان مراجعه روزانه‌ حدود سی برابر شده است.

اوج گیری مجدد بیماری کرونا در استان خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وبدا، امینی رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با اشاره‌ به‌ این‌که تست های  مثبت سرپایی از ۳۱ مورد به ۷۰۷ مورد در روز رسیده است،خاطر نشان کرد: درحوزه سرپایی نیز آمارها روند افزایشی دارد به گونه ای که در ده روز اخیر حدود شش برابر افزایش یافته است. 

وی با بیان اینکه میزان بستری مثبت ده برابر و درصد تست های مثبت در بیماران بستری 1.7 برابر شده است، عنوان‌ کرد: در حال حاضر در تمامی مراکز واکسیناسیون عمده واکسن های موجود، تامین شده و هر فرد می تواند براساس‌ سابقة واکسیناسیون خود دز یادآور را دریافت کند و هیچ واکسنی نیز منع مصرف ندارد.

رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره  به اینکه آمار  واکسیناسیون از روزانه ۱۲۰ مورد به نزدیک روزانه ۶ هزار مورد رسیده است، بیان کرد: تمامی گروه های هدف بالای 18 سال در صورتی که شش ماه از دریافت واکسن آنها گذشته است می توانند برای دریافت دز یادآور اقدام کنند.

امینی اظهار امیدواری کرد: با همکاری عموم مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی، اجتناب از حضور در دورهمی ها و دریافت واکسن شاهد موج سنگین کرونا نخواهیم بود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول