اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

زنجان کمبود پزشک متخصص دارد

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با تاکید بر کمبود پزشک آنهم پزشک متخصص در زنجان تاکید کرد و گفت: آمار پزشکان با نیاز مردم متناسب نیست و مردم زنجان اغلب به مرکز کشور مراجعه می‌کنند.

زنجان کمبود پزشک متخصص دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ابوالفضل رفیعی ظهر امروز در آیین کلنگ‌زنی ساختمان مرکزی نظام پزشکی زنجان با گرامی داشتن نام و یاد شهدا از جمله شهدای سلامت، بر ضرورت پاسداشت همه ایثارگران برای آرامش جامعه ایرانی تاکید کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با ارائه آماری از فعالیت پزشکان متخصص و عمومی در استان زنجان افزود: بر اساس آمار زنجان ۲۸۰ پزشک متخصص، ۴۵۶ پزشک عمومی، ۱۶۱ دندان‌پزشک، ۴۰ داروساز و 500 فعال در حرف مربوط به پزشکی دارد.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد مردم از خدمات مربوط به امور بستری را از مراکز دولتی دریافت می‌کنند، تصریح کرد: ۸۰ درصد بیماران سرپایی به مراکز خصوصی مراجعه و ۸۰ درصد خدمات دارویی در مراکز خصوصی ارائه می‌شود.

رفیعی با تاکید بر اینکه بسیاری از مردم سلامت خود را مرهون فعالیت بخش خصوصی در حوزه درمان می‌دانند، ادامه داد: شغل شریف پزشکی جزو مشاغل با ارزش محسوب می‌شود که می‌توان ساعت‌ها در مورد آن صحبت کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با تاکید بر اینکه در کنار هم این نقاط مثبت مردم هم انتظاراتی دارند که جزو وظایف پزشکان و مسؤولان دولتی محسوب می‌شود، ادامه داد: یکی از این اولویت‌ها ایجاد رضایت‌مندی در جامعه هدف است.

وی با تاکید بر لزوم اصلاح ارتباط مردم با جامعه پزشکی برای دریافت حداکثر خدمات با بهترین کیفیت ادامه داد: در این راستا بیمه‌ها هم که تعهد دارند باید به وظایف خود عمل کنند تا شاهد ارتقای وضعیت موجود باشیم .

رفیعی با تاکید بر اینکه همه می‌دانیم بیمار به غیر از دغدغه بیماری نباید دغدغه دیگری داشته باشد، ادامه داد: حل معضلات نیازمند جبران کمبود پزشک در رشته‌های مختلف است چرا که تعداد پزشکان موجود متناسب با نیاز مردم نیست و مردم زنجان برای حل مشکلات خود اغلب به مرکز کشور مراجعه می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان کمبود پزشک در مناطق محروم را یادآور شد و گفت: روند موجود در آمار پزشکان متخصص مطلوب نیست و باید جبران شود.

وی برخورد با تخلفات را یکی از انتظارات به‌حق مردم دانست و گفت: ساز و کار نظارت بر امور باید مشخص و بر طبق اهداف پیش‌بینی شده انجام شود.

رفیعی دقت در تعرفه گذاری امور پزشکی را مورد تاکید قرار داد و گفت این مهم باید با دقت بالایی انجام شود و در کنار آن لزوم هماهنگی بین رعایت فنی در امور پزشکی و تطابق آن با احکام اسلامی هم مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول