اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

افتتاح بزرگترین تونل نقش و نور کشور در بوستان نهج‌البلاغه

همزمان با دهه ولایت بزرگترین تونل نقش و نور کشور به طول ۳۰۰ متر با حضور مدیران شهری پایتخت و خانواده شهدا در بوستان نهج البلاغه افتتاح شد.

افتتاح بزرگترین تونل نقش و نور کشور در بوستان نهج‌البلاغه

به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی صالحی، شهردار منطقه ۲ در افتتاح تونل نقش و نور که جلال بهرامی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران  ،رضا صیادی ،رئیس زیباسازی شهرداری تهران و مادران شهیدان  نور و مشایخی حضور داشتند  با  اشاره به نقش و اهمیت نور پردازی در زیبایی و شاداب سازی  فضای شهری گفت: یکی از رویکردهای مدیریت شهری ارتقای کیفیت زندگی شهری  است و یقینا پروژه هایی که با این هدف برنامه ریزی می شوند، می توانند در ایجاد محیطی خلاق و زیبا در جهت نشاط و شادابی مردم نقش به سزایی ایفا کنند و در همین راستا، پروژه تونل نوری که ترکیبی از رنگ و نور است،طراحی و احداث شد.

وی با بیان اینکه در تونل نقش و نور  بیش از 120 قاب دیوارنگاری  نصب شده  است، ادامه داد: دیوارنگاری هایی  که در این اثر نورانی خلق شده است تصاویرهنری برگرفته از طبیعت،  شعر و دست خط  وهمچنین بازی ها و ورزش های بومی و محلی با تکنیک پتیه و اکرولیک به تصویر کشیده شده است که امیدواریم شهروندان  و گردشگران با ثبت فیلم و عکس، خاطرات خوبی را از این محور به یادگار داشته باشند.

وی افزود: نورپزداری این تونل  با جانمایی  بیش از 3800عدد چراغ با قابلیت برنامه پذیری و 6 پروژکتور لیزری انجام شده است.

شهردار منطقه دو گفت: لازمه طراحی محیطی، بهره مندی حداکثری از شاخصه های اقلیمی، فرهنگی و...است که می توان آن را با روش های نوین و نیازهای امروز مردم هماهنگ کرد تا پاسخگوی نیازهای زندگی مدرن و هویت بخشی به محیط زیست شهری باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول