اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

2 هزار بیمه‌شده جدید به تامین اجتماعی همدان اضافه شد

مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان گفت: در سه ماهه ابتدای امسال 2 هزار بیمه شده جدید به تامین اجتماعی اضافه شد.

2 هزار بیمه‌شده جدید به تامین اجتماعی همدان اضافه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، جواد جمور پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته تامین اجتماعی با بیان اینکه در سطح استان همدان ۱۳ شعبه تامین اجتماعی فعال است اظهار کرد: از این تعداد سه شعبه تیپ یک ممتاز شناخته شده است.

وی با اشاره به اینکه از ۱۳ شعبه موجود سه شعبه تامین اجتماعی در شهر همدان فعال است و مابقی در سایر شهرستان‌ها گفت: پنج کارگزاری در کنار شعبات فعالیت‌های متفاوتی دارند که چهار شعبه در همدان و یک شعبه در شهرستان ملایر است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر دو شعبه اقماری در استان فعال است خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سازمان به سمت هوشمندسازی رفته است در حال حاضر این شعبات مراجعات کمی را پوشش می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی طرح خوبی را به نام ۳۰۷۰ آغاز کرد و ۳۰ خدمت غیرحضوری  شد و ۷۰ میلیون بار مراجعات کاهش یافت گفت: در حال حاضر ۳۰ خدمت به بیش از ۴۰ خدمت ارتقا یافته و رویکرد سازمان این است که تمام خدمات را غیرحضوری کند.

جمور با بیان اینکه اخیرا در نخستین روز از هفته تامین اجتماعی برنامه کاربردی «تامین اجتماعی من» رونمایی شد افزود: توصیه می‌کنم مردم این برنامه نرم‌افزاری نصب کنند و با آموزش‌های در نظر گرفته شده، تعامل دوسویه را با سازمان داشته باشند و از خدمات آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۶ درصد جمعیت استان زیر پوشش بیمه‌ تامین اجتماعی هستند یادآور شد: ۲۵۵ هزار و ۳۱۹ نفر بیمه شده اصلی و ۳۹۸ هزار و ۳۰۲ افراد تبعی هستند که اگر به این رقم،  ۱۳۹ هزار و ۳۶۹ نفر مستمری‌بگیر و افراد تبعی را اضافه کنیم به عدد ۷۹۲ هزار و ۷۸۶ می‌رسیم که تمام جمعیت زیرپوشش سازمان در استان است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان با بیان اینکه اداره تامین اجتماعی به رغم فعالیت نیروها، رشد ۳.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد اما از طرفی ضریب پشتیبانی دو دهم درصد(۰.۲) را نشان می‌دهد که از عدد چهار به ۳.۸ رسیده‌ایم تاکید کرد: نیاز است این ضریب افزایش یابد و به سطح قابل اتکایی که غالبا ۶ بوده، برسیم.

وی یکی از علت‌های این مسئله را بالا رفتن تعداد مستمری‌بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی دانست و افزود:‌ این ضریب پشتیبانی با وجود افزایش بیمه‌شده همچنان کاهشی است و با برنامه‌های در دست اقدام باید افراد فاقد پوشش بیمه‌ای را شناسایی و به جمع بیمه‌شدگان اضافه کرد.

هزینه ۹۰۰ میلیارد تومانی در سه ماهه ابتدای سال

جمور با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی سال گذشته در استان بیش از ۲ هزار و ۹۹۱ میلیارد تومان در قالب تعهدات بلندمدت و کوتاه مدت به بیش از ۱۸ نوع خدمت ارائه و هزینه کرده است تصریح کرد: در سه ماهه ابتدای سال این مبلغ قریب به ۹۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش بیمه‌شدگان در راستای اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی است که تاکید به پوشش بیمه‌ای فراگیر دارد عنوان کرد: رهبری نیز سیاست‌های تامین اجتماعی را به سران سه قوا  ابلاغ فرموده‌اند که این نقطه عطفی برای سازمان تامین اجتماعی و سازمان‌های بیمه‌گر است تا بتوانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

 مدیرکل تامین اجتماعی همدان به طرح‌های سازمان تامین اجتماعی طی امسال اشاره کرد و گفت: در راستای افزایش بیمه‌شدگان بیمه فراگیر خانواده ایرانی که زنان سرپرست خانوار، زنان خانه‌دار، دختران و پسران مجرد، دانشجویان و گروه‌های دیگر را شامل می‌شود اجرایی شده تا افرادی بتوانند در قالب نرخ‌های مشاغل آزاد بیمه و از خدمات سازمان بهره‌مند شوند.

کاهش دریافت بیمه بیکاری در همدان

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار ۸۷۲ نفر در حال دریافت بیمه بیکاری هستند که مدت مشابه سال قبل  ۶۴۵ نفر یعنی ۲۵ درصد کمتر شده است گفت: یکی از علت‌های کاهش بیمه بیکاری، عادی شدن  فعالیت‌ها بعد از ایام کرونا است.

جمور با بیان اینکه غارعلیصدر یکی از مراکزی بود که تعداد بیشتری از نیروهایش بیمه بیکاری دریافت می‌کرد اما سال گذشته با اقدامات صورت گرفته در مجموع بیمه بیکاری روند کاهشی داشته است افزود: برای بیمه زنان خانه‌دار و سرپرست خانوار سقف سنی ۵۰ سال عنوان شده است.

وی با اشاره به اینکه برای کارگاه شرایط سنی قائل نشده و در هر سنی می‌توان فعالیت داشت بیان کرد: سال گذشته ۸ هزار نفر افزایش بیمه جدید داشتیم که در سه ماهه امسال به ۲ هزار نفر رسیده است.

 مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان در پایان بدهی کارفرمایان را به تامین اجتماعی ۲۴۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

انتهای پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول