اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

لزوم محدودسازی اقلام بهداشتی و آرایشی تقلبی/ ضرورت دوری از سیاست‌های سلیقه‌ای

رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی گفت: برای محدودسازی اقلام بهداشتی و آرایشی تقلبی و قاچاق، باید دست از سیاست های سلیقه‌ای برداریم و بر اساس یک تقسیم کار ملی پیش برویم.

لزوم محدودسازی اقلام بهداشتی و آرایشی تقلبی/ ضرورت دوری از سیاست‌های سلیقه‌ای

محمدرضا بحیرایی، رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، گفت: بحث اصالت اقلام آرایشی و بهداشتی، موضوع بسیار مهمی است که هرگونه بی توجهی و خطا در آن می تواند تامین سلامت جامعه را با دست اندازهای کوچک و بزرگ مواجه کند. بهمین دلیل است که همه نظام های سلامت نسبت به رصد، ردیابی و اصالت این کالاها حساسیت و دقت نظر دارند و برنامه های منسجمی در این خصوص پیاده سازی می کنند.

وی ادامه داد: در کشور ما هم سازمان غذاودارو از دهه های گذشته، برنامه ریزی های شایسته ای در خصوص نظارت بر اقلام بهداشتی و آرایشی داشته و تلاش های زیادی را صرف محدودسازی بازار کالاهای قاچاق و تقلبی کرده است ولی به دلایل مختلف، این برنامه ها ابتر باقی ماند.

به گفته بحرایی، اخیرا رئیس سازمان غذاودارو نیز از وفور کالای قاچاق و تقلبی در این حوزه اظهار نگرانی کردند و رویکردهایی را ارائه دادند که امیدواریم مورد نظر سایر دستگاه های دست اندرکار نیز قرار گیرد. 

وی ادامه داد: وقتی شاهد این حجم از کالای قاچاق، تاریخ مصرف گذشته، تقلبی و فاقد اصالت هستیم، باید باور کنیم که یک جای کار در حوزه سیاستگذاری خطا کرده ایم و به نظر من، اولین اشتباه این بوده که به رای و نظر تشکل های تخصصی اعتماد نکرده ایم.

بحیرایی ضمن تاکید بر ضرورت دوری جستن از سیاست های سلیقه ای و غیر علمی، تصریح کرد: برای نجات مردم از این همه تقلب و سوء استفاده در بازار آرایشی و بهداشتی باید به سمت یک تقسیم کار ملی پیش برویم. در واقع سیاستگذاران باید یک استراتژی پایدار و بلندمدت که نقش همه ذینفعان در آن دیده شده باشد را تنظیم و ابلاغ کنند و در این مسیر جایگاه مناسبی را نیز برای تشکل های تخصصی در نظر بگیرند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول