اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

یک آمار نگران کننده دیگر از کهگیلویه و بویراحمد/آنچه باید مدنظر مدیرکل جدید امور بانوان باشد

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۹ هزار دختر در استان هرگز ازدواج نکردند که این آمار نگران کننده است.

یک آمار نگران کننده دیگر از کهگیلویه و بویراحمد/آنچه باید مدنظر مدیرکل جدید امور بانوان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علی شهابی‌نسب در خصوص قانون حمایت از جوانی جمعیت گفت: این قانون ابلاغ شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: آمار ناخوشایندی به لحاظ فرزندآوری داریم و رغبت جوانان به ازدواج کاهش یافته است.

وی عنوان کرد: متاسفانه در استان قبیله‌ای و عشیره‌ای کهگیلویه و بویراحمد شاهد وضعیت نگران کننده طلاق هستیم و رتبه دهم در کشور هستیم.

وی بیان کرد: در سطح کشور به ازای هر پنج ازدواج یک مورد به طلاق ختم می‌شود، ضمن اینکه نرخ باوری هم کاهش داشته است.

شهابی‌نسب بیان کرد: متاسفانه تمایلی به ازدواج در بین جوانان نیست و آنهایی که تمایل به تشکیل زندگی مشترک دارند بچه نمی‌خواهند یا یک یا دو فرزند می‌خواهند.

وی با بیان اینکه همه موانع فرزندآوری برداشته شود، گفت: تاخیر در ازدواج و پیگیری هزینه‌های بارداری موانعی است که باید برداشته شود که قانون راهکارهای لازم را پیش‌بینی کرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: قرار شد دانشگاه‌ها خوابگاه در اختیار دانشجویان متاهل قرار دهند.

وی با بیان اینکه مرکز درمان ناباروری در استان راه‌اندازی شود، گفت: جمعیت استان ۷۱۳ هزار نفر است که ۳۵۱ هزار نفر معادل ۴۹ درصد جمعیت استان زنان هستند‌

شهابی‌نسب بیان کرد: طبق آمار ۹ هزار و ۴۰۰ دختر با سن بالا در استان هرگز ازدواج نکردند که این آمار نگران کننده است

سخنان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در خصوص کاهش تمایل به ازدواج، کاهش فرزندآوری و آمار بالا از دخترانی که هرگز ازدواج نکرده‌اند نگران کننده است و می‌طلبد مدیرکل جدید امور بانوان توجه ویژه‌ای به این موارد داشته باشد و برای این دغدغه‌ها برنامه‌‌ریزی کند.

مدیرکل جدید امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته منصوب شد که در ابتدا حرف‌های امیدوار کننده‌ای از رصد و شناسایی دقیق مشکلات بانوان و البته اولویت‌بندی برای رفع آنها طی برنامه‌ریزی بلندمدت و کوتاه مدت داشته است.

وی با اشاره به اینکه نگاه جامع به همه شهرستان‌ها و مناطق خواهد داشت بر همکاری همه دستگاه‌ها برای رفع مشکلات بانوان تاکید کرد.

امیدواریم امور بانوان و در مجموع حوزه اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و سایر مجموعه‌های فرهنگی برای این آمار نگران کننده و بالا از دخترانی که هرگز ازدواج نکرده‌اند داشته باشند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول