اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

طرح پیشنهادی مخاطب فارس من برای کاهش تولید زباله تر

مخاطب در توضیح سوژه خود با ذکر سوءمدیریت و هزینه بالای ساماندهی زباله‌ها به عنوان دو علل معظل شدن پسماند، معتقد است که نه تنها این موضوع قابل کنترل است بلکه درآمدزا نیز می‌باشد و در توضیح خود طرحی را نیز به صورت مختصر بیان کرده است.

طرح پیشنهادی مخاطب فارس من برای کاهش تولید زباله تر

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ضرورت رفع معضل زباله استان‌های شمالی تیتر یکی از مطالبی است که مخاطبان در فارس من منتشر کرده و به اهمیت آن پرداخته‌اند. 

مخاطب در ثبت سوژه خود و توضیح آن نوشته: «معضل زباله بخصوص در شهرهای شمالی بر کسی پوشیده نیست و علت آن نیز سوءمدیریت و هزینه بالای ساماندهی زباله‌های دپو شده در محیط می‌باشد. اما این معضل قابل کنترل و حتی درآمدزا هم می‌باشد. پس از تحقیقات و پژوهش فراوان بدین نتیجه رسیدیم که اگر هر خانوار روستایی مدیریت پسماند را از داخل خانه شروع کند معضل زباله در این استان مرتفع خواهد شد و برای طرح خود نیز ایجاد یک سازه بلوکی ۱.۵ در ۱.۵ متری در کنار هر خانه روستایی را طراحی کرد که براحتی و بسیار ارزان می‌تواند زباله‌های‌تر را به خاک بسیار مغذی تبدیل کند. پیشنهاد می‌شود وزارت کشور، دهیاران روستاها را مکلف به اجرا و نظارت این کار نماید. نگارنده این پیشنهاد چندین سال است که مبادرت به اینکار نموده‌ام و بحدی ساده و موثر است که گاها آشغال همسایه‌ها را هم به محل باغ آورده و دپو می‌نمایم.» 

مخاطب در توضیح سوژه خود با ذکر سوءمدیریت و هزینه بالای ساماندهی زباله‌ها به عنوان دو علل معظل شدن پسماند، معتقد است که نه تنها این موضوع قابل کنترل است بلکه درآمدزا نیز می‌باشد و در توضیح خود طرحی را نیز به صورت مختصر ذکر کرده است. 

در خصوص وضعیت پسماند در گیلان و شهرستان‌های این استان، خبرنگاران این خبرگزاری بارها به پیگیری وضعیت پسماند در شهرستان‌ها و انجام مصاحبه با کارشناسان جهت ارایه طریق و کنترل وضعیت پسماند جهت حادنشدن موضوع را انجام داده‌اند و شاید همان فرضیه سوءمدیریت که مخاطب در ثبت سوژه خود نام برد درست باشد که الان وضعیت پسماند در گیلان در وضعیت مطلوبی نیست و به اعتقاد برخی به بحران تبدیل شده است. 

البته نیاز است در خصوص پسماند علاوه بر اینکه دولت باید اقدامات اساسی را انجام دهد، شهروندان نیز در کاهش تولید پسماند مشارکت داشته باشد و به نوعی دولت‌ها را در کنترل پسماند و کاهش تولید زباله همراهی کنند. 

ثبت کننده سوژه مورد نظر مدعی است که طرح پیشنهادی را خود به اجرا در آورده و در حال استفاده است و حتی فضایی را برای جمع آوری زباله‌های‌تر تعدادی از همسایه‌های خود در نظر گرفته است و وزارت کشور می‌تواند با مشارکت دهیاری‌ها و آگاه‌سازی مردم در کاهش تولید زباله کمک کنند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول