اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

برنامه‌های عید غدیرخم در البرز تشریح شد

مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز گفت: بیش از هزار جشن مذهبی، ۱۱۰ تجمع شهرستانی و منطقه ای به مناسبت عید غدیر خم برگزار و ۵۰۰ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع می‌شود.‌

برنامه‌های عید غدیرخم در البرز تشریح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حجت الاسلام مهدی ولائی برحق، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرز، ظهر امروز شنبه، ۲۵ تیرماه در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه استان، عید غدیر خم را مهمترین عید مذهبی شیعیان دانست و بر لزوم احیای خطبه غدیر خم و نهادینه سازی فرهنگ ولایت در جامعه تاکید کرد. 

وی در خصوص فعالیت‌های این سازمان در راستای برگزاری هر چه باشکوه‌تر جشن عید غدیر، گفت: اجرای بیش از ۱۵ برنامه مختلف توسط اداره کل تبلیغات اسلامی با همکاری مساجد، حوزه هنری، هیأت‌ها و نهادهای همسو در دستور کار است.‌

این مقام مسؤول اضافه کرد : به مناسبت عید غدیرخم بیش از ۵۰۰ هزار پرس غذای گرم توسط ایستگاه های صلواتی، مواکب و گروه‌های جهادی در استان در بین نیازمندان توزیع می‌شود. 

وی «غدیرنامه» را از دیگر برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی در دهه ولایت برشمرد و گفت: علاوه بر اقداماتی که برای بزرگداشت مهمترین عید شیعیان از سوی نهادها انجام می شود، پویش‌هایی مثل هر خانه یک پرچم و آذین بندی معابر شهری انجام می‌شود.‌

ولایی برحق گفت: به مناسبت عید غدیر و در راستای برگزاری جشن‌های نگین ولایت، بیش از هزار جشن مذهبی در سطح کانونها، هیئات و مساجد استان برگزار می‌شود‌. بیش از ۵۰۰ ایستگاه صلواتی و مواکب علوی در استان برپا میشود که به پخش نواهای علوی و پذیرایی با شربت و شیرینی اقدام می‌کنند. 

وی برپایی تجمعات بزرگ شهرستانی و منطقه ای را از دیگر برنامه‌های سازمان تبایغات اسلامی به مناسبت عید غدیر برشمرد و اضافه کرد: به همین مناسبت حدود ۱۰۰ تجمع منطقه ای و ۱۰ تجمع شهرستانی در استان برگزار می‌شود که از این تعداد ۳ تجمع بزرگ شهرستانی در کرج برگزار می‌شود. کاروان‌های شادی هم طراحی شده و مسابقه خطبه غدیر و ....در آن برگزار می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز با اشاره به استمرار حرکت جهادی مواسات علوی از زمان کرونا تا کنون، گفت: در قالب طرح «مواسات علوی» بسته‌های معیشتی توسط گروه های جهادی مختلف بین نیازمندان توزیع می‌شود.

 وی به نغمه‌های علوی به عنوان یکی دیگر از برنامه‌ای سازمان تبلیغات اسلامی به مناسبت غدیر خم لشاره کرد و افزود: تولید محتوای رسانه ای و فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان با موضوع غدیر خم توسط رسانه‌های مختلف منتشر میشود و همچنین تولید پادکست و نغمه های علوی نیز در این راستا طراحی شده که منتشر می‌شود.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول