اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

فارس من| تبلیغات صدا و سیما اسلامی شود

کاربران سامانه «فارس من» اخیرا پویشی با عنوان «تبلیغات صدا و سیما اسلامی شود» را به ثبت رسانده و نسبت به نمایش موضوعات و مسائلی از قبیل تجمل‌گرایی، زندگی لاکچری و تبلیغ مصرف‌گرایی ابراز نارضایتی کرده‌اند.

فارس من| تبلیغات صدا و سیما اسلامی شود

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، امروزه بخش عمده‌ای از محتوای آنتن صداوسیما به پیام‌های تبلیغاتی و آگهی‌های بازرگانی تخصیص یافته است. تبلیغاتی که در بسیاری از آن‌ها صورتی از زندگی پر زرق وبرق و بیگانه با ارزش‌های دینی و عرفی جامعه ایرانی برای مخاطبان تلویزیون پخش می‌شود. در صورتی که عموم مردم زندگی معمولی و ساده‌ای را تجربه می‌کنند و آگهی‌های بازرگانی نسبتی با واقعیت زندگی مخاطبان رسانه ملی ندارد. 

کاربران سامانه «فارس من» اخیرا پویشی با عنوان «تبلیغات صدا و سیما اسلامی شود» را به ثبت رسانده و نسبت به نمایش موضوعات و مسائلی از قبیل تجمل‌گرایی، زندگی لاکچری و تبلیغ مصرف‌گرایی ابراز نارضایتی کرده‌اند. همچنین بکارگیری بانوان در تبلیغات بازرگانی و پخش موسیقی‌های نامناسب و حرکات نادرست بازیگران تبلیغ از دیگر موارد مطرح شده در این پویش است.

در متن این پویش آمده است:

«مدتهاست شاهد تبلیغاتی از صدا و سیما هستیم که موازین اخلاقی یا اسلامی را رعایت نمی‌کند!

برای مثال:
۱.نمایش تجمل گرایی و زندگی لاکچری در زندگی ها و تبلیغ مصرف‌گرایی و نمایش زندگی که غالب مردم آن سطح زندگی را ندارند و این کار موجب دل‌آزردگی مردم می‌شود. خواه با وسعت منزل یا حجم انباشته از غذا و خوراکی و کیک و میوه یخچال..!

۲. بازی بانوان در تبلیغات با آرایش و خودآرایی و لباس‌هایی که خلاف عفت است.

۳. پخش موسیقی‌های نامناسب(بعضا رپ!) همراه با حرکات نادرست بازیگران تبلیغ.

همچنین جهت بهبود تبلیغات و تحقق بخشی سیاست های جمهوری اسلامی، خواستاریم: سیاست‌هایی مانند فرزندآوری، اقتصاد مقاومتی، تولید دانش بنیان، حمایت از کالای داخلی، کتابخوانی و... آماده شود».

گفتنی است پیش از این خبرگزاری فارس در گزارش‌هایی با عناوین «نگاهی به محتوای تبلیغات تجاری هنجارشکن»، «انتقاد از تبلیغات لوکس و ترویج مصرف گرایی در رسانه ملی» و «چرا صدا و سیما برای تبلیغات لوکس فکری نمی‌کند؟»، به موضوع عدم رعایت برخی هنجارهای اجتماعی در تبلیغات بازرگانی پرداخته بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول