اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آبرسانی به ۵ روستای شهرستان سرخس توسط سپاه

فرمانده محور عملیاتی شهید برونسی شهرستان سرخس گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و تنش‌های آبی در شهرستان سرخس سپاه پروژه آبرسانی به ۵ روستای این شهرستان را برعهده دارد.

آبرسانی به ۵ روستای شهرستان سرخس توسط سپاه

حسن فتوحی فرمانده محور عملیاتی شهید برونسی شهرستان سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سرخس با اشاره به جهاد تبیین، گفت: جهاد تبیین ماموریتی است که رهبر معظم انقلاب بر عهده همگان گذاشتند تا اقدامات و خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی را به اطلاع مردم برسانیم.

وی با بیان اینکه شعار سپاه از مردم، با مردم و برای مردم است، افزود:  یکی از ماموریت‌های سپاه انجام فعالیت‌های مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی است که در شهرستان سرخس از طریق محور عملیاتی شهید برونسی انجام می‌گیرد.

فرمانده محور عملیاتی شهید برونسی شهرستان سرخس ادامه داد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و تنش‌های آبی در شهرستان سرخس، چند روستا به عنوان اولویت محرومیت‌زدایی انتخاب شدند و در این راستا سپاه پروژه آب‌رسانی به ۵ روستای شهرستان سرخس را برعهده دارد.

فتوحی با اشاره به تنش آبی در روستاهای چکودر، شورلق و کلاته عوض در سال گذشته، گفت: با پیگیری‌هایی که سپاه با همکاری مسئولان شهرستان دارد، کار آب‌رسانی در ۵ روستا در حال پیگیری و انجام است.

وی عنوان کرد: ۲۰ فروردین ماه امسال کار آب‌رسانی به روستای چکودر توسط تیپ ۲۱ زرهی امام رضا علیه‌السلام نیروی زمینی سپاه انجام شد و در کمتر از ۴۰ روز آب شرب به روستا رسید البته این پروژه به طول  ۴ هزار و ۶۰۰ متر، ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل این پروژه با ایجاد ۵ حوضچه و یک مخزن محقق می‌شود؛ ۱۶۰۰ متر مسیر این پروژه لوله‌گذاری و همچنین کل مسیر برای دسترسی مردم تسطیح شده است.

فرمانده محور عملیاتی شهید برونسی شهرستان سرخس با اشاره به پروژه آب‌رسانی به روستای کلاته گلزار، گفت: این روستا با افت فشار همراه است که ۱۷۰۰متر لوله‌کشی از روستا تا مخزن انجام شده و پروژه نیاز به حوضچه و مخزن دارد که این موضوع در حال انجام است و این پروژه در مدت ۱۵ روز بهره‌برادری می‌شود.

فتوحی بیان کرد: پروژه آب‌رسانی به روستاهای شوراب علیا و سفلا ۱۲ کیلومتر است که در این پروژه نیز انتقال و انشعاب داخل روستا، حفر کانال به طول ۴ کیلومتر، لوله‌گذاری ۲ هزار و ۲۰۰ متر، ایجاد ۳ باب مخزن، ایجاد ۳ عدد اتاقک پمپاژ و ۱۹ عدد حوضچه ازجمله اقداماتی است که در این پروژه انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به پروژه آب‌رسانی به روستاهای شورلق و بزنگان نیز تصریح کرد: کل مسیر انتقال آب روستای شورلق ۵۰۰ متر در مسیری کوهستانی و سخت انجام شده است؛ پیشرفت فیزیکی این پروژه نیز ۱۰۰ درصد است و خط از چاه موجود تا مخزن به مدت سه روز انجام شده است.

فرمانده محور عملیاتی شهید برونسی شهرستان سرخس خاطرنشان کرد: در پروژه بزنگان نیز ایجاد راه دسترسی از روستا تا محل حفر چاه که حدود ۳ کیلومتر است، انجام و محل نصب دستگاه حفاری در مدت یک هفته صورت گرفته است.

فتوحی گفت: علاوه بر حوزه آب‌رسانی به روستاها، محور عملیاتی شهید برونسی در یک سال گذشته اقدامات مردم‌یاری دیگری از قبیل اهدای ۱۴۰ سری جهیزیه با مشارکت خیران و گروه‌های جهادی، پخت و توزیع ۳۵ هزار پرس غذای گرم، توزیع ۷ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی، اهدای ۱۷۰۰ سری نوشت‌افزار با مشارکت قرارگاه جهادی قرآن و عترت و اجرای گازکشی ۲۱ منزل از جامعه هدف انجام داده است.

وی در پایان تاکید کرد: ان‌شاءالله اقدامات مردم‌‎یاری سپاه در شهرستان سرخس استمرار دارد و قطعاً سپاه در کنار مردم و دولت پیگیر مسائل امنیتی و محرومیت‌زدایی در شهرستان است.

انتهای پیام/۷۰۰۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول