اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

ارائه خدمات پزشکی رایگان به روستائیان قرچک

بمناسبت دهه امامت و ولایت ۴۰۰ نفر از مردم کم برخوردار روستای قشلاق جیتو بخش مرکزی قرچک از خدمات رایگان پزشکی بهره مند شدند.

ارائه خدمات پزشکی رایگان به روستائیان قرچک

به گزارش خبرگزاری فارس از قرچک، در آستانه عید سعید غدیر خم، تیم جهادی پزشکی شهید کاظمی آشتیانی امروز جمعه در اردوی یک روزه به افراد کم برخوردار روستای قشلاق جیتو بخش مرکزی قرچک خدمات پزشکی رایگان ارائه کردند.

علیرضا فاتحی نژاد فرماندار شهرستان قرچک در حاشیه بازدید از این گروه جهادی، اظهار کرد: گروههای جهادی حلقه وصل بین مردم و مسؤولان هستند، گروه‌های جهادی سعی در خدمات رسانی مطلوب به مردم دارند، دولت نیز در حمایت از گروه‌های جهادی اقدامات خوبی انجام داده و در شهرستان نیز باید مورد حمایت همه دستگاههای خدماتی و اجرایی این قرار گیرند.

وی گفت: گروه‌های جهادی ظرفیت‌های بسیار خوبی دارند، باید گروه های جهادی از ظرفیت های خیرین در شهرستان، شرکت های تولیدی و صنعتی استفاده کنند، باید همه دستگاه‌های خدمات‌رسان و اجرایی از قبیل شبکه بهداشت و درمان، شهرک صنعتی، اداره صمت، اداره بهزیستی و کمیته امداد پای کار گروه‌های جهادی باشند و این گروه ها را از لحاظ مالی و تجهیزات پزشکی و خدمات رفاهی مورد حمایت قرار دهند.

فرماندار قرچک افزود: در شهر قرچک ۵ منطقه حاشیه نشین از قبیل شهرک پوئینک، شهرک فردیس، شهرک میرزایی، منطقه مافی آباد و داود آباد وجود دارد که نیازمند رسیدگی مطلوب و حضور تیم های جهادی در آن منطقه است.

فاتحی نژاد تاکید کرد: باید در اردوهای جهادی پژشکی شبکه بهداشت نقش میدان‌داری را داشته باشد و با تمام وجود از اردوهای جهادی پزشکی حمایت همه جانبه داشته باشد.

وی در ادامه گفت: در منطقه زیباشهر و شهرک الحدید توسط خیرین حوزه سلامت و بهداشت درمانگاه خیریه در دو طبقه در حال ساخت است که به زودی به بهره برداری خواهد رسید، با افتتاح و بهره برداری این درمانگاه خیریه خدمات رسانی به تمام نقاط شهرستان از این پایگاه درمانی انجام می‌شود.

فرماندار قرچک با انتقاد به بعضی از دستگاه خدمات در شهرستان گفت: نباید خدمات رسانی به مردم محروم و نیازمند در روستاها و بخش محروم شهرستان در دولت مردمی فقط به ساعت اداری باشد، باید همه دستگاه‌ها در راستای خدمات رسانی به خصوص مسؤولان شبانه روزی فعالیت کند، باید با طرح و برنامه و به‌طور جهادی پیش برویم تا مشکلات را از مسیر مردم برداریم.

فاتحی نژاد در پایان خاطرنشان کرد: باید در خدمت رسانی به مردم، رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهوری را که دغدغه مردم را دارند الگوی رفتاری خود قرار دهیم، تا هرچه بهتر به اهداف خود برسیم. باید گروه های جهادی در منطقه مورد حمایت مردم و مسئولین قرار گیرند، اگر گروه‌های جهادی با برنامه در فعالیت کنند و با حمایت هایی که مسئولین انجام می دهند تقویت شوند بی شک مشکلات عمده‌ای در شهرستان رفع خواهد شد.

۴۰۰ نفر از مردم روستای قشلاق جیتو خدمات درمانی رایگان دریافت کردند 

مجید قیصر پناه بخشدار مرکزی شهرستان قرچک نیز در حاشیه بازدید از اقدامات انجام شده در گروه جهادی شهید کاظمی آشتیانی، اظهار کرد: اردوی جهادی پزشکی با همکاری بخشداری و بسیج شهرستان، گروه حمات مستعضفین با هدف توازن و عدالت در خدمات‌ دهی به مردم روستای قشلاق جیتو انجام شده است.

وی گفت: در این اردوی جهادی یک روزه که در مدرسه خیریه فاطمه عرب برگزار شد خدماتی از قبیل؛ غربالگری، پزشک عمومی، متخصص زنان، غربالگری پاپ اسمیر و سرطان سینه، خدمات پاراکیلینک، شنوایی سنجی و بینایی سنجی(اهدا عینک و عمل رایگان)، آموزش بهداشت و سبک زندگی، روانشناسی، آزمایشگاه خون، اهدای داروی رایگان و ارجاع بیماران خاص و پیگری مشکلات آنها به‌طور رایگان ارائه شد.

بخشدار مرکزی قرچک افزود: با تلاش بی وقفه تیم سلامت در این اردوی جهادی، حدود ۴۰۰ نفر از اهالی کم برخوردار، اتباع ساکن در روستاهای قشلاق جیتو خدمات درمانی رایگان دریافت کردند.

قیصر پناه بیان کرد: از مشارکت نهادها و ارگان هایی که در این اردوی جهادی یک روزه در قشلاق جیتو همراهی کردند تقدیر می‌کنیم، امیدوارم با حضور تیم های پزشکی، افزایش سرانه های بهداشتی در منطقه به خصوص در روستاها  گام های بلندتری در راستای ارتقاء سطح بهداشت و درمان  برداشته شود.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول