اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

شورای نگهبان مانع نفوذ اجانب و نامحرمان به بدنه نظام می شود

امام جمعه گلستان گفت: شورای نگهبان از ارکان اصلی نظام ،حافظ جمهوریت و اسلامیت آن وخاری در چشم دشمنان است و مانع نفوذ اجانب و نامحرمان به بدنه نظام می شود.

شورای نگهبان مانع نفوذ اجانب و نامحرمان به بدنه نظام می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بهارستان، حجت السلام محمود نورپور امام جمعه شهر گلستان، در خطبه های نمازجمعه این هفته که با حضور اقشار مختلف مردم منطقه برگزار شد، با تبریک ولادت باسعادت نورین نیرین امام هادی(ع) و امام کاظم (ع)، اظهار کرد: امام هادی(ع) در دوران کوتاه عمر شریف شان خدمات بزرگی به اسلام و تشیع کرده،که هدایت و راهبری شیعیان، مبارزه با طاغوت وقت، ایجاد شبکه ارتباطی وکالت جهت ارتباط با پیروان خود و حفظ کیان شیعه را ازجمله فعالیتهای آن حضرت می توان برشمرد.

حجت الاسلام نورپور، افزود: یکی از کارهای بزرگ امام هادی(ع) تربیت شاگردان دینی بود، درحالیکه دوران امامت ایشان مصادف با عصر اختناق و استبداد بود و شدیداً تحت نظر حکومت ظلم و جور قرار داشت با این وجود، شاگردان زیادی تربیت کرد و پرورش داد، که مرحوم شیخ طوسی، دانشمند نامدار اسلام، تعداد شاگردان آن حضرت در زمینه های مختلف علوم اسلامی را ۱۸۵ نفر می داند.

وی بیان کرد: یکی از آثار و یادگارهای ارزشمندی که از امام هادی(ع) به جا مانده، زیارت جامعه کبیره است که یک دوره کامل امام شناسی و دربرگیرنده بیش از ۴۰۰ فضیلت از فضائل امام معصوم(ع) است و حقیقتاً بدون آن نمی شود امام معصوم(ع) را کامل شناخت، امید است قدر این زیارت را که علمای بزرگ بر آن شرح ها نوشته اند را بدانیم و از آن غفلت نکنیم.

امام جمعه گلستان با تبریک و گرامیداشت سالروز تأسیس نهاد شورای نگهبان، تاکید کرد: شورای نگهبان که از ارکان اصلی نظام و حافظ جمهوریت و اسلامیت به شمار می رود و تقویت و تأیید آن، موجب تأیید و تقویت اسلامیت نظام بوده و خاری در چشم دشمنان است زیرا مانع نفوذ اجانب و نامحرمان به بدنه نظام می شود و جلو انحرافات را می گیرد.

وی ادامه داد: شورای نگهبان برابر قانون اساسی وظایف مهم و خطیری از جمله نظارت بر قوانین مصوب، تغییر قانون اساسی، نظارت بر انتخابات و بررسی صلاحیت داوطلبان انتخاباتی و غیره را دارد.

حجت الاسلام نورپور با گرامیداشت سالروز تأسیس نیروی انتظامی و آغاز هفته بهزیستی و روز تأمین اجتماعی، از زحمات و خدمات این نهادها تقدیر و تشکر کرد و افزود: اقدامات مثبت دولت سیزدهم تمرکز بر اقتصاد درون زا و برون نگر، بوده و باید باعث ثبات و رفع معضلات اقتصادی و معیشتی مردم شود.

وی با تقدیر از دولت سیزدهم در عدم گره زدن مسائل کشور به برجام، خاطرنشان کرد: همه باید بدانند که با اعتماد بر آمریکا مشکلی حل نخواهد شد، در برابر یاوه گویی های اخیر بایدن، تنها راه، مقاومت و هوشمندانه عمل کردن است، آمریکاییها غلط می کنند که ملت رشید ما را از یک سو مورد تهدید و ارعاب قرار می دهند و از طرفی دم از مذاکره می زنند، مذاکرات با تهدید به نتیجه نمی رسد.

انتهای پیام /۶۷۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول