اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

جزئیات مراسمات عید بزرگ غدیر در اصفهان اعلام شد

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در استان اصفهان به تشریح آخرین برنامه‌ها و مراسمات بنیاد بین‌المللی غدیر در این عید خبرداد.

جزئیات مراسمات عید بزرگ غدیر در اصفهان اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام اسماعیل دست‌افکن، دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در استان اصفهان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به ویژه برنامه‌های عید غدیر در استان اصفهان، اظهار داشت: مردم اصفهان همانطور که در ماه محرم حماسه می‌آفرینند، در عید غدیر هم حماسه‌ای دیگر خلق خواهند کرد.

 وی با اشاره به اجرای برنامه‌های متعدد از ابتدای ماه ذی‌الحجه در اصفهان افزود: ۵۸ سری جهیزیه کامل همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) در مناطق محروم توزیع شد.

دست‌افکن ادامه داد: همچنین مراسم ازدواج دانشجویی ۱۰۰ جوان روز یکشنبه ۲۶ تیرماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در استان اصفهان  اضافه کرد: از امشب تا روز عید غدیر سه شب جشن با شکوه در میدان امام خمینی‌(ره) برگزار می‌شود.

وی به برنامه‌های هیات‌های مذهبی در اصفهان اشاره کرد و اضافه کرد: ۱۷۰ گوسفند و چندین شتر در این ایام توسط هیات بنی‌فاطمه (س) ذبح و در بین فقرا توزیع شد و همچنین ده‌ها جشن، مسابقه، برنامه فرهنگی، توزیع اطعام و برنامه‌های دیگر توسط هیات های مذهبی در سطح استان در حال اجرا است.

دست‌افکن به آغاز پویش هر خانه «یک پرچم و یک‌اطعام» اشاره کرد و اضافه کرد: مناسب است خانواده‌ها با شرکت در این پویش در ترویج فرهنگ غدیر تلاش کنند.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در استان اصفهان افزود: جشن‌های بسیاری و ایستگاه‌های صلواتی متعددی در جای‌جای استان در حال برگزاری است و در بین عشایر استان اصفهان نیز برنامه‌های متعددی در حال اجرا است.

وی خاطر نشان کرد: در مناطق ۱۵گانه شهرداری برنامه‌ها متعددی توسط شهرداری به مناسبت اعیاد غدیر برنامه‌ریزی شده است.

دست‌افکن با بیان اینکه هدف دین هدایت انسان‌ها به راه راست است، افزود: غدیر نقطه عطف حقیقی در تاریخ اسلام است که موجب اتمام دین و اکمال نعمت و مشخص شدن مسیر هدایت انسان‌ها شد.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در استان اصفهان  اظهار کرد: همه وظیفه داریم نسل به نسل پیام‌ غدیر را به دیگران منتقل کنیم و براساس روایات دینی هر کار خوبی در این روز ثواب فراوانی دارد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول